به گزارش «نود اقتصادی»، حسین میرزایی سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی اظهار داشت: شب گذشته برای افرادی که در مرحله اول کمک‌هزینه معیشتی حمایتی دریافت کرده بودند، مرحله دوم واریز شد، همچنین برای ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید مشتمل بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر جدید کمک‌هزینه معیشتی برای دو مرحله یکجا واریز شد و برای آنها پیامکی با سرشماره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک صادر شد.

متن پیامک برای افراد جدید اینگونه است: خانوار شما مشمول بسته حمایت معیشتی شده و دو مرحله به صورت یکجا در تاریخ ۱۰ دی‌ماه به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود.

حسین میرزایی در مورد باز شدن سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت درخواست کمک‌هزینه معیشتی گفت: از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #6369* ثبت شده بود، 666 هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند. این افراد از روز ۱۰ دی‌ماه تا ۲۴ دی‌ماه ۹۸ می‌توانند به سامانه حمایت وزارت کار مراجعه کرده و فقط سرپرستان خانوار باید به این سایت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد معیشت خانوار گفت:‌ وقتی سرپرست خانوار متقاضی وارد سایت حمایت شد، گزینه ثبت خانوار جدید را وارد شده و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، تعیین جنسیت، ثبت تاریخ تولد به تفکیک سال، ماه و روز و ثبت شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار و تصویر امنیتی که سامانه نمایش می‌دهد، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. 

میرزایی افزود: در گام اول، سرپرست خانوار فقط درخواست می‌دهد و این دو حالت دارد؛ یا اینکه این فرد قبلاً اطلاعات خانوار خود را وارد کرده بوده و در سامانه موجود بوده؛ یعنی مدتی یارانه گرفته‌اند و سپس حذف شده است، یا اینکه فرد متقاضی از سال 93 اصلاً برای یارانه ثبت نام نکرده و اطلاعات خانوار او موجود نیست که به این افراد از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود که چه کارهایی انجام دهند. اما افرادی که اطلاعات خانوار آنها موجود است و وقتی وارد سامانه می‌شوند، شرایطی برای آنها ذکر شده را می‌پذیرند و درخواست خود را برای کمک‌معیشت خانوار ثبت می‌کنند. 

میرزایی تأکید کرد: فقط 666 هزار خانواری که تقاضای آنها در کد دستوری ثبت شده بود وارد سایت حمایت شوند و ظرف 30 روز تقاضای آنها مشخص می‌شود و بعد از ثبت‌نام به آنها پیامک می‌دهیم.