به گزارش «نود اقتصادی»،‌ بامداد ۲۴ آبان ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد هم به سه هزار تومان رسید. با افزایش قیمت بنزین مقرر شد سبد حمایت معیشتی در سه مرحله (۲۷ آبان، ۳۰ ابان و دوم آذرماه) برای ۶۰ میلیون نفر واریز شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از واریز مرحله سوم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سرپرستان خانواری که مشمول سبد حمایتی دولت نشده‌ و خود را واجد شرایط دریافت این مبلغ می‌دانند، از ساعت هشت سوم آذرماه می‌توانند درخواست خود را با ارسال شماره ملی (سرپرست خانوار) به کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام و ثبت کنند.

با توجه به اینکه کد دستوری اعلامی در روزهای آغازین دچار اختلال شد و بعد از حل مشکل، دریافت کدرهگیری نیز به کندی انجام می‌شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که متقاضیان می‌توانند برای ثبت درخواست خود به سایت Hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ثبت درخواست در سایت مذکور به سهولت و در مدت کوتاهی انجام می‌شود و در انتهای به متقاضی اعلام می‌شود که ظرف مدت ۳۰ روز درخواست وی بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیستم آذرماه آخرین مهلت ثبت درخواست در کد دستوری و سایت اعلامی است و این مهلت تمدید نخواهد شد.