به گزارش «نود اقتصادی»، براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماهه نخست سال‌جاری رشد ۳۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت تحقق یافته است. در واقع این آمار در حالی مطرح می‌شود که با وجود نوسانات اقتصادی، شرایط تحریمی و نبود فضای مطمئن کسب‌وکار که به خروج شرکت‌های خارجی منجر شده و در شرایطی که حتی سرمایه‌گذاران داخلی نیز تمایلی برای حضور در بخش‌های تولیدی ندارند این میزان رشد آن هم در حوزه سرمایه‌گذاران خارجی سوالات زیادی را به وجود آورده است.

موضوعی که به عقیده کارشناسان اساسا چنین آماری محل ابهام و تردید داشته و به نوعی انتشار آن با اغراض سیاسی صورت گرفته است آن هم در زمانی که قرار است عملکرد وزارت صنعت در بوته نقد و بررسی قرار گیرد. کارشناسان معتقدند که این آمار نه تنها مبهم و دارای غرض‌ورزی است بلکه این سوال را در ذهن متبادر می‌کند که دلیل عدم انتشار آمار پایه سال قبل و همچنین عدم تایید آن از سوی مرکز آمار یا بانک مرکزی در چه موضوعی نهفته است.

بنابراین این سخن از اعتبار لازم برخوردار می‌شود که انتشار چنین آماری ناشی از فعالیت‌های سیاسی است. همچون بحث جداسازی وزارت صنعت و بازرگانی که مدت‌هاست روی آن حرف و حدیث است. تا جایی که برای اعتباربخشی بر پیکره بخش صنعت آمارهای امیدوارکننده منتشر می‌شود تا مقاصد حاصل از این تجزیه محقق شود.