«نود اقتصادی»:دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران،پیشنهادات ارایه شده برای اصلاح اساسنامه جدید این سندیکا را زیاد و پرتعداد برشمرده اما تایید کرده است که اساسنامه تصویب شده،تفاوت چندانی با اساسنامه قبلی ندارد زیرا این اساسنامه،خیلی محافظه کارانه تصویب شده است.!

شورای عالی بیمه سرانجام پس از ماهها انتظار، اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران را درجلسه روز دوم مردادماه سالجاری به تصویب رساند.

مدت دبیرکلی سید محمد علیپور یزدی 16 اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسیده و از آن زمان تا اکنون،برگزاری انتخابات این سندیکا برای معرفی دبیرکل جدید به بهانه اصلاح اساسنامه، بارها  به تاخیر افتاده  است.

همین چند روزقبل،غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی درگفتگو با نود اقتصادی تاکید کرد که با تصویب اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران،دیگر لزومی نداردکه برگزاری انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بیش ازاین،به تاخیر بیافتد.!

حالا سید محمدعلیپوریزدی در گفتگوی خود با «نود اقتصادی»،تصریح کرده است که شورایعالی بیمه یک خصوصیت واحدی نداشته و برای تصویب اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران اگر یک جمع مسلط و با تخصص بیشتردر  آن حضور داشت به مراتب بهتر می توانست به اقتضائات صنعت بیمه واقف شود.

به گفته وی،اعضای شورایعالی بیمه از دور دستی بر آتش صنعت بیمه داشته اند و راجع به مسائل صنعت بیمه با احتیاط بیشتری برخورد می کنند.!

علیپور یزدی، درباره زمان دقیق برگزاری انتخابات دبیر کلی سندیکای بیمه گران ایران هم پیش بینی کرده که ظرف سه جلسه آتی شورای عمومی سندیکای بیمه گران، تکلیف انتخابات  روشن شود.

وی،مدعی شد که در ابتدا برای ثبت نام در انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران تمایلی نداشته اما به گفته او، دوستان خیلی اصرار کرده اندکه در انتخابات بماند و ادامه داد که اگر احساس  کنم که موثر هستم کاندیدا  می شوم و اگر احساس کنم که شرمنده وظیفه ای که برعهده ام می گذارند می شوم، می گویم نیستم.!

تنور انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، از چند روز قبل اندکی گرم تر شده و افرادی چون سید محمد علیپور یزدی دبیر کل کنونی سندیکای بیمه گران،،سید محمد کریمی رئیس کل اسبق بیمه مرکزی،کمال الدین پیر موذن نماینده سابق مجلس شورای اسلامی،علی اکبر اولیاء،دبیر کل اسبق سندیکای بیمه گران ایران و ابوذر ندیمی مشاور محمد باقر نوبخت از جمله افراد شاخصی به شمار می روند که برای حضور در انتخابات پیش رو به صورت رسمی و یا غیر رسمی اعلام آمادگی کرده اند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران  اذعان داشته که صنعت بیمه دارای  مشکلات زیادی بوده که باید به آن پرداخت و افزود که درحال حاضر،سهامداری  شرکت های بیمه ای دارای ایراد بوده زیرا اکثر شرکت ها مربوط به بانکها بوده و یا با واسطه مربوط به سازمانهاتی دولتی هستند و افرادی که به هیات مدیره شرکتها معرفی می شوند اگر اموال شخصی خود آنها بود جور دیگری فکر و رفتارمی کردند.!