داوود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» با بیان این خبر که روغن ماشین حدود 70 درصد در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشته است، گفت: روغن بنزینی در حدود 70 درصد و دیزلی در حدود 60 درصد گران شده است، دلیل این گرانی هم این است که توزیع این کالا از سوی کارخانه ها کم شده است.

رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تصریح کرد: ما از سال 93 تاکنون تغییر قیمتی نداشتیم اما پیش از عید 30 درصد افزایش قیمت داشتیم و الان هم این افزایش قیمت 60 درصد شده است.

وی با بیان این مطلب که چند کارخانه برند تولیدکننده روغن موتور در ایران داریم، گفت: ایرانول، سپاهان، بهران، پارس از جمله این کارخانه‌ها هستند اما متأسفانه در حال حاضر تعویض روغنی ها با کمبود روغن مواجه شده اند و دلیلش توزیع نکردن کالا از سوی کارخانه‌های تولیدکننده است.

وی در رابطه با قیمت لاستیک بیان داشت: لاستیک کمیاب نیست و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد اما پس از عید لاستیک هم توزیع نکردند بنابراین افزایش قیمت داشته است، البته لاستیک های کامیون ها که تحت نظارت است و چون آزاد نیست قیمتش بالا نرفته است اما لاستیک های سواری افزایش قیمت داشته اند.