«نود اقتصادی»- گزارش‌ها از نهایی شدن خداحافظی جمشید تقی زاده، از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری حکایت دارد.

آنطور که خبرنگار «نود اقتصادی» دریافته است، جمشید تقی‌زاده با همه مقاومت‌ها برای ماندن در این مسئولیت، مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده و باید هرچه سریعتر صندلی ریاست بر این صندوق را ترک گوید.
مضاف بر این، جایگرین جمشید تقی زاده، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری هم در این بین تعیین شده  که به زودی هم معرفی خواهد شد. البته شنیده میشود تقی‌‌زاده در حال لابی و رایزنی برای ماندن است!

دوم مرداد ماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.

27 شهریورماه نیز رییس جمهوری در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آن را به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد و 31 شهریور در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسید.

براساس این قانون که با هدف بکارگیری جوانان در مسئولیت‌های اجرایی تهیه و تصویب شده است، استانداران، سفیران، معاونان، وزیران و ایثارگران کمتر از 50 درصد مشمول منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند و نمی‌توان در این جایگاه‌ها از نیروی بازنشسته استفاده کرد.

گفته می‌شود که تقی زاده را تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مسعود پزشکیان و سلمان خدادادی حمایت کرده‌اند و حتی در راستای ماندگاری تقی‌زاده بر سرمسئولیت فعلی، با محمد شریعتمداری وزیر تعاون هم نشستی داشته‌اند.

هر چند که به نظر می‌رسد محمد شریعتمداری، وزیر تعاون تاکنون تن به خواسته‌های این عده از نمایندگان مجلس نداده و تصمیم خود برای جداکردن تقی زاده از صندوق بازنشستگی کشوری را گرفته است.

علی ربیعی، وزیرپیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی 30 دی ماه پارسال جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های این وزارتخانه را به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی موجود در کشور منصوب کرده بود که همان موقع نیز انتقادات بسیار گسترده ای به این انتصاب وارد شد.