«نود اقتصادی»- رئیس هیات مدیره شرکت بیمه سرمد اطمینان داده که به هیچ عنوان دنبال مدیریت عاملی این شرکت بیمه‌ای نبوده و مدیر عامل هم نخواهد شد.

شرکت بیمه سرمد بعد از خداحافظی اسماعیل دلفراز، مدیرعامل قبلی این شرکت از بهمن ماه سال گذشته تا کنون با سرپرست  اداره شده و همچنان تکلیف گزینه مدیریت عاملی آن نامعلوم است.

به استناد آیین نامه مصوب شورای عالی بیمه، درصورت استعفا، عزل یا فوت مدیر عامل مؤسسه بیمه یا سلب شرایط وی، مؤسسه بیمه موظف بوده حداکثر تا دو ماه فرد واجد شرایط دیگری را به بیمه مرکزی معرفی کند.
بیمه مرکزی  هم موظف است که  حداکثر تا یک ماه نظر خود را در مورد صلاحیت فرد معرفی شده اعلام کند.

مجتبی کاتب در گفتگو با «نود اقتصادی» تصریح کرده که تکلیف گزینه مدیریت عاملی شرکت بیمه سرمد بعد از بررسی رزومه‌های ارسالی آنها مشخص خواهد شد.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی دهم آذرماه سالجاری، اعلام کرد که به شرکت‌های مورد نظر اخطار کتبی داده و در پرونده نظارتی تمامی اعضای هیأت مدیره آنها هم نمره منفی در نظر گرفته شده  و گفته است که  با این وجود اگر تعلل بیشتری در زمینه معرفی مدیرعامل صورت بگیرد ناگزیر است برابر با آیین نامه‌های موجود و با توجه به مجموع نمرات منفی در پرونده نظارتی آنها، در خصوص صلاحیت حرفه ای آنان تجدید نظر کنیم.!

درهمین رابطه، کاتب، ارایه اخطار از ناحیه بیمه مرکزی به اعضای هیات مدیره شرکت‌های فاقد مدیر عامل را بسیار مهم دانسته و گفته است که پس از بررسی رزومه‌های دریافتی گزینه مدیرعامل معرفی خواهد شد و خود او هم رئیس هیات مدیره بوده و مدیر عامل نمی‌شود!