«نود اقتصادی»: معاون برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر شرکت های صندوق بازنشستگی فولاد خبرداده که مردادماه سالجاری توزیع بیست میلیون ریال کارت اعتباری خرید کالاهای با کیفیت بین   86 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش این صندوق عملیاتی  می شود.

درحال حاضر، تعداد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد حدود 86 هزار نفر است.

19 اسفندماه سال قبل،صندوق بازنشستگی فولاد اعلام داشت که براساس پیگیری های علی ربیعی، وزیر رفاه، اقدامات لازم برای تهیه کارت های اعتباری از فروشگاه رفاه برای خرید مناسب کالاهای با کیفیت انجام و تا آخر اسفند سال 96 به هر یک از بازنشستگان حداقل بیست میلیون ریال کارت خرید تحویل می شود.

ازآن زمان تا اکنون، دستکم چهار ماه سپری شده و این پرسش مطرح شده که چرا صندوق بازنشستگی فولاد به وعده خود عمل نمی کند؟

در همین راستا،"رستم رنجبر" در گفتگو با نود اقتصادی تصریح کرد که این صندوق برای ارایه این تعداد کارت زیر قول خود نزده و به وعده خود عمل هم خواهد کرد و خبر داد که در روش قبلی برای عملی کردن این طرح، چندین ایراد وجود داشت که یکی از این ایرادات، بلوکه کردن منابع مالی زیاد در فروشگاه طرف قرارداد بود که این روش به هیچ عنوان به  نفع بازنشستگان هم نبود.

وی، ایراد دوم را محاسبه نکردن بهای تمام شده ارایه خدمت مذکور دانست که به طور اصولی باید به حداقل می رسید و  افزود که با پیگیری های تیم مدیریتی جدید،روش کار اصلاح شده و از فرایند انجام این عمل،درشرایط فعلی، هم صندوق نفع خواهد برد و هم بازنشستگان چرا که رقم کارت مذکور دو میلیون تومان به صورت واقعی به بازنشستگان ارایه می شود.