«نوداقتصادی»:نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران، با اشاره به اینکه انتظارات کشاورزان در بحث صندوق بیمه محصولات کشاورزی برآورده نشده است، افزود: در سال‌های اخیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی پاسخگوی غرامت کشاورزان و در مقابل خسارت‌های وارده نبوده ومسئولان صندوق بیمه عملکرد ضعیف خود را ناشی از بی‌توجهی یا بدهکاری دولت به این صندوق یاد می‌کند.

به گفته مجتبی شادلو،با توجه به آنکه هیچ‌گونه اهرم حمایتی و جانب احتیاط در بخش کشاورزی وجود ندارد همیشه کشاورزان متضرر این امر هستند که انتظار می‌رود نگاه دولت به صندوق بیمه حمایتی باشد تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه شاهد زیان انباشته کشاورزان نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سرما زدگی اخیر به قدری شدید و طولانی مدت بود که تمامی زحمات باغداران از بین رفت و این در حالی است که به سبب عملکرد ضعیف صندوق بیمه در سال‌های اخیر تعداد محدودی از باغات تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اینکه غرامت پرداختی از سوی صندوق بیمه محصولات جوابگوی خسارت وارده نیست، افزود: این در حالی است که بسیاری از باغات از این حداقل بیمه برخوردار نیستند که این امر معضل جدی به شمار می‌رود که از مسئولان صندوق بیمه، نمایندگان دولت و کشاورزان انتظار می‌رود که این مباحث را دنبال کنند چرا که همیشه مسئولان صندوق بیمه با اظهاراتی مبنی بر کمبود اعتبار دارند که این امر فایده‌ای به حال کشاورزان ندارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در پایان تصریح کرد: با اصلاح آیین نامه‌ها انتظار می‌رود که مسائل و مشکلات پیش روی کشاورزان ناشی از عملکرد ضعیف صندوق بیمه مرتفع گردد به طوری که در صورت قصور دولت یا صندوق بیمه وضعیت روشن شود چرا که بحث بیمه محصولات برای کشاورزان قابل قبول نیست.