«نود اقتصادی»:معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری در برنامه ششم توسعه،  ۱۶ هزار و ۱۶۰ هکتار گلخانه جدید به وسعت گلخانه‌های موجود کشور افزوده می‌شود.

محمد علی طهماسبی،افزود: درختان انجیر، انار، هلو و لیمو ترش که پیش رس هستند اما در معرض سرمازدگی قرار دارند، در گلخانه ها کاشت و به بار خواهند نشست.

وی گفت: درسه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار به وسعت گلخانه ها افزوده شده و اکنون وسعت گلخانه های کشور به 11 هزارو425 هکتار افزایش یافته است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: با بسته تشویقی دولت، بدون هیچ گونه محدودیتی تسهیلات برای افزایش سطح گلخانه ها پرداخت می شود.

طهماسبی در ادامه با اشاره به سرمازدگی و بارش برف در روزهای اخیر گفت: سرمازدگی به باغات 17 استان کشور خسارت جدی وارد کرد.

وی افزود:­ در جریان سرما وبارش برف در­هفته گذشته،­ باغات 17 استان کشور از جمله تهران، البرز، سمنان، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی دچار خسارت های جدی شدند.

طهماسبی­ با بیان اینکه در این باغات بخشی از گل های زینتی و سرشاخه های میوه دچار آسیب شدند، ادامه داد: استان تهران دارای 50 هزار هکتار باغ است که حدود 16 هزار هکتار آن بر اثر سرما دچار آسیب شدند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران تنها 3 هزار و 200 هکتار آن بیمه بودند و دولت باید با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از باغداران آسیب دیده حمایت کند.

به گفته وی، مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در حال جمع آوری آخرین آمار خسارت از باغداران 17 استان کشور است و در حال حاضر آمار خسارات در کارگروه های شهرستانی و استانی در حال جمع آوری و تنظیم است و به زودی خسارات کلی اعلام می شود.

در سومین نمایشگاه تخصصی بین المللی ایران سبز،­ 143 شرکت داخلی و خارجی؛ نوین ترین طرح ها، برنامه ها، خدمات و صنایع مرتبط با حوزه های باغبانی، صنعت گلخانه سازی، نهاده ها، ماشین آلات و تجهیزات، آبیاری، گل و گیاه و صنایع وابسته را به نمایش گذاشتند.