عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس گفت: دستگاه‌های دولتی برای برنامه ریزی خود به آمار به موقع نیاز دارند و بنابراین نیاز است تا آمارهای رسمی به موقع منتشر شود. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «نود اقتصادی» در واکنش به اعلام نشدن نرخ رشد اقتصادی فصل پاییز 96 گفت: گاهی اوقات دیر اعلام کردن نرخ‌های آماری به این علت است تا با گذر زمان از اهمیت آن کاسته شود چرا که احتمالا نرخ اعلامی هم مناسب نیست.
حاجی دلیگانی در پاسخ به پرسش خبرنگار «نود اقتصادی» که از وی درباره صحت آمارهای منتشر شده پرسید گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم اعلام نرخ‌های آماری است که با واقعیت منطبق نیستند و از طرف مردم غیر واقعی دانسته می‌شود. مثلا بعضی وقت‌ها، امار هم به موقع اعلام می‌شود ولی قابل اتکا نیست البته این موضوع به این معنا نیست که آمارها نباید به موقع اعلام شوند.
وی در خصوص تبعات اعلام دیر هنگام آمارهای اقتصادی نیز گفت: از یک سو فعالان اقتصادی روی وضعیتی که به وسیله آمار نشان داده می شود حساب می‌کنند، هر چند آنان هم از روی تجربه معطل آمارهای اقتصادی نمی‌مانند و خودشان وضعیت اقتصادی کشور را از نگاه خودشان تحلیل می‌کنند اما دستگاه‌های دولتی که شناختی نسبت به بازار ندارند برای برنامه‌ریزی‌های خود به آمار به موقع نیاز دارند.