یافته‌های «نوداقتصادی» نشان می‌دهد "فرج‌ الله رجبی" عضو کمیسیون عمران و نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان، ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را هم عهده دار است.
"فرج الله رجبی" چند سال پیش توسط وزیر راه و شهرسازی به حسن روحانی رئیس دولت یازدهم معرفی شد که در نهایت  ۲۶ دی ماه سال 95 و با حکم رئیس جمهور به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب شد.
در حال حاضر، سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور بیش از ۴۰۰ هزار عضو داشته و هر ساله ۲۰ درصد هم به تعداد اعضای آن اضافه می‌شود.
به طورمعمول، ریاست بر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، یک شغل تمام وقت محسوب می‌شود، بنابراین عضوکمیسیون عمران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به مشغله فراوان در امور نظارت و قانونگذاری در پارلمان، چگونه می‌تواند معضلات سازمان‌های نظام مهندسی و مهندسان ناظر در سراسر کشور را سامان بخشد.
جالب‌تر اینکه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان دارای مشکلات جدی بوده که از جمله این موارد می‌توان به چالش‌های ساختاری سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، نامتناسب بودن مسوولیت سنگین حقوقی مهندسان و تعرفه‌های نظارت، نداشتن تعریف شغلی کارکرد آنها به عنوان فعالیت مهندسی ساختمان در قانون کار و بیمه نشدن مهندسان ناظر و بیکاری فزاینده آنها اشاره کرد.
بنابراین انتظار می‌رود شورای مرکزی با جدیت بیشتری مشکلات کنونی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو را پیگیری کند.
هنوز از انگیزه اصلی عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی برای معرفی یک نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران  برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اطلاع روشنی در دست نیست.
هرچندکه با دو شغله بودن رئیس کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، نمی‌توان انتظار داشت که نظارت بر فعالیت مهندسان ناظر در صنعت ساختمان ساماندهی شده و مشکلات دیگر از پیش برشمرده بزودی رفع شود.