«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین گفته که شرکت‌های خارجی خریدار سهام شرکت های بیمه ای در داخل، مذاکرات خود را به صورت کامل در داخل قطع نکرده اند اما حجم مذاکرات همچون گذشته نبوده و تاکید کرده که مذاکرات انجامی بین دو طرف، منجربه عقد تفاهم نامه یا قرارداد برای انتقال ریسک به خارج و یا حتی فروش سهام  شرکت های بیمه ای  داخلی به خارجی ها نشده است.

عبدالمحمود ضرابی در گفتگو با «نود اقتصادی»، تصریح کرده که دو شرکت مونیخ ری و جنرالی ایتالیا با شرکت متبوع او با هدف خرید بخشی از سهام شرکت بیمه کارآفرین از مدتها قبل وارد مذاکره شده اند هر چند که به دلیل اعلام مواضع اخیر آمریکا بر علیه ایران، حجم مذاکرات شرکت های مذکور با طرف ایرانی همچون گذشته نیست.

به گفته وی، شرکت های بیمه ای خارجی، بدون اشاره آمریکا به ایران نخواهند آمد بنابراین هنگامی که آمریکا جبهه خود بر علیه ایران را تشدید کرده  شرکت های خارجی هم از حجم مذاکرات خود کاسته اند.

وی درعین حال گفت که شرکت بیمه کارآفرین قبل از اجرایی شدن برجام، قرارداد اتکایی انتقال ریسک با یک شرکت خارجی داشته که این آب باریکه همچنان برای کارآفرین موجود است.!

عضو هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین،با بیان اینکه بعد از اعمال تحریم ها و باوجود تمایل انتقال ریسک ازداخل کشور به خارج، شرکت های بیمه ای مجبور به نگهداری ریسک درداخل شده اند و افزود که این امر کاملا حرفه ای نبوده وشرکت ها کم وبیش با شرکت های  خارجی قرارداد اتکایی ندارند.

وی خبر داد که به دلیل نبود رونق اقتصادی، تولیدکنندگان توان پرداخت اقساط خود را نداشته و حتی بدهکاران شرکت‌های بیمه‌ای از جمله کارآفرین به دلیل رکود اقتصادی افزایش یافته که از جمله آن می‌توان به رشد 8 درصدی میزان مطالبات شرکت بیمه کارآفرین در نیم سال نخست سالجاری در قیاس با همین مدت درسال قبل اشاره داشت.

ضرابی تصریح کرده که درصنعت بیمه، عده‌ای نرخ‌های غیرحرفه‌ای ارایه کرده‌اند که حتی شرکت بیمه کارآفرین هم در ارایه نرخ‌ها رفتار غیرحرفه‌ای داشته و حتی گاهی تن به اشتباهات تاکتیکی در ارایه نرخ حق بیمه داشته است.