«نود اقتصادی»- مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داده که حدود 400 میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق متبوع خود از دولت را به صورت اوراق خزانه دریافت خواهد کرد اما اشاره‌ای نکرد که این اوراق چه زمانی به آنها تحویل خواهد شد.!

از قرار معلوم میزان بدهی دولت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تا نیمه نخست امسال از مرز 700 میلیارد تومان گذشته است که برآورد می شود دولت بابت این مقدار بدهی، سهمِ بیمه 1.5 میلیون خانوار روستایی را به صندوق بیمه واریز نکرده است.

تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر در ابتدای دولت یازدهم حدود یک میلیون خانوار بوده که  اکنون این رقم  به یک و نیم میلیون خانوار رسیده است.

محمدرضا رستمی در گفتگو با «نود اقتصادی» توضیح داده که این صندوق با توجه به انجام سرمایه گذاری، نیازی به تبدیل کردن این اوراق به نقدینگی نداشته و در موعد سررسید آنها را نقد خواهد کرد و افزوده که گرفتن اوراق بابت طلب این صندوق از دولت ربطی انجام تعهدات نداشته زیرا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر طبق یک فرمول عملیات بیمه گری خود را انجام می دهد.

وی، اظهار داشت که روند بدهی دولت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر کاهشی بوده و دولت تا اکنون پول خوبی به این صندوق داده است و ادامه داده که طلب ایجاد شده  از دولت ناشی از رشد فعالیت های صندوق بیش از پیش بینی های قبلی بوده است.

رستمی اذعان داشت که طلب 700 میلیارد تومانی از دولت رقم زیادی نیست که بخش عمده ای  از آن تسویه خواهد شد و  بیان داشت که از این پس بدهی دولت به این صندوق افزایشی نخواهد بود.

وی، درباره ماندن یا رفتن از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هم گفت که در صندوق هست و انشالله خواهد بود!

بیست و پنجم مهرماه سالجاری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترکان ، لطفی ، ثابت ، رستمی و فیاض بخش به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) یاد کرد.

بر این اساس، رستمی در حال حاضر و به صورت همزمان هم مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوده و هم عضو هیات مدیره شستا.

رستمی گفت که تکلیف استعفای او از هیات مدیره شستا مشخص نبوده و به تصمیم وزیر تعاون بستگی دارد.