«نود اقتصادی»:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستایی و عشایری در نقاط مختلف کشور اختصاص یافت.

علی ربیعی در حاشیه سفر به شهرستان فراهان افزود: این میزان اعتبار علاوه بر مناطق روستایی و عشایری، شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت را نیز در بر می گیرد.

وی ادامه داد: سهم استان مرکزی از این میزان اعتبار 2 و چهار دهم درصد و معادل 6 هزار میلیارد ریال برآورد شده که در صورت ارائه طرح های اشتغالزایی به افراد از طریق بانک های عامل قابل پرداخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هفته آینده دستورالعمل پرداخت اعتبار اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر به استان ها ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس این دستور العمل شرح وظایف و سامانه فعالیت همه دستگاه های مربوطه تعریف می شود تا در روند ارائه اعتبارات مشکل خاصی بوجود نیاید.

ربیعی شرایط کارگری و کشاورزی استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقوله خدمات ادارات فنی وحرفه ای شهرستان های استان و ارتقای آن و افزایش رشته ها متناسب با نیازهای استان مرکزی ارزیابی و با توجه به بررسی جوانب، مطلوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به مشکلات کارگری کارخانه هپکو اراک نیز گفت: همانطور که کارگران و مردم شهرستان اراک انتظار دارند، این کارخانه تحت هر شرایطی به تولید باز می گردد و زمینه انعقاد قراردادهایی نیز در بدنه دولت و از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.

وزیر تعاون ادامه داد: واگذاری برخی از شرکت های صنعتی نقاط مختلف کشور و از جمله شهرستان اراک به دلایل مختلف با مشکلاتی روبرو شد اما این فرآیند در دولت های یازدهم و دوازدهم بر اساس ضوابط قانونی و اصل اهلیت افراد انجام شده است.

وی تاکید کرد: همانگونه که دولت دوازدهم به دنبال اشتغال جدید از طریق جذب سرمایه گذار در بخش صنعت است، حفظ اشتغال موجود و حیات واحدهای تولیدی قدیمی نیز یکی از برنامه های اولویت دار اقتصادی دولت محسوب می شود.