سید حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» اظهار داشت: امسال تولید انواع میوه از صیفی‌جات گرفته تا سردرختی‌ها بسیار زیاد و قیمت‌ها هم پایین بود به طوری که تعداد زیادی از تولیدکنندگان و باغداران ضرر کردند.

وی افزود: انگور، شبرنگ و هلو همچنان در بازار موجود است و قیمت آن نیز مناسب است. میوه‌های فصل پاییز هم به اندازه کافی موجود است و تنها میوه‌ای که کمبود زیادی در آن داریم انار است که همین موجب افزایش قیمت این محصول شده  و با قیمت 7 هزار تا 2 هزار و 500 تومان عرضه می‍‌‌‌شود.

وی در رابطه با افزایش 22 درصدی قیمت لوبیا سبز در هفته‌ گذشته نسبت به ماه قبل بیان داشت: لوبیا سبز فصل تابستان در همه جا کاشت می‌شود و بنابراین قیمتش پایین است، اما به مرور زمان تولید و کاشت این سبزیجات تنها در مناطق گرمسیر صورت می‌گیرد و همین موجب می‌شود تا حدی قیمت آن بالاتر رود، در حال حاضر هم قیمت این محصول 3 هزار تا 4 هزار و 500 تومان است.

مهاجران گفت: در تابستان بادمجان بیشتر در ورامین و در زمستان در بندرعباس کاشت می‌شود و از آن جهت که بیشتر بازار مصرفی این محصول در فصول سرد تنها توسط منطقه بندرعباس تأمین می‌شود بنابراین قیمت این محصول در هفته‌های گذشته نسبت به ماه‌های قبل چیزی در حدود 10 درصد گرانتر شده است، به طور مثال در حال حاضر قیمت بادمجان گل‌خانه‌ای 2 هزار و 500 تومان و بادمجان‌های دیگر از 800 تا هزار و 500 تومان است.