مهدی ابراهیمی، تولیدکننده ظروف سیلوری در گفتگو با «نود اقتصادی» گفت: وضعیت تولید هیچ تغییری نکرده است و مانند دو سال گذشته در رکودی شدید به سر می‌برد و این شرایط برای کالاهای لوکسی مانند ظروف سیلور سخت تر است.

وی افزود: وقتی شرایط اقتصادی کشور خوب باشد مردم به خرید کالاهای لوکس توجه می‌کنند اما در بازار کنونی که وضعیت نامناسبی دارد، خرید کالای لوکس در الویت نیست بنابراین تولیدکنندگان این حوزه هم شرایط سخت تری را متحمل خواهند شد.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در سال 96، و تاکنون که بیش از 6 ماه از سال میگذرد می توان گفت که تولید کاملا خوابیده و من مجبور شدم یک پنجم کارگران را نگه دارم. این شرایط مختص من نیست بلکه بسیاری از همکاران من حتی مجبور به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌های خود شدند زیرا برایشان سپرده گذاری در بانک بسیار به صرفه تر از تولید بود.

این تولیدکننده ظروف سیلوری تصریح کرد: نبود نقدینگی افزایش چک‌های برگشتی را به همراه داشته است و همین باعث شده تا تولید را کاهش دهم.

وی در رابطه با واردات گفت: حدود 70 تا 80 درصد بازار ظروف سیلور در دست چینی‌ها است، به طوری که به گفته برخی از واردکنندگان این نوع از ظروف، همین حالا هم درهای کشور را برای ورود ظروف سیلور ببندند تا 2 سال دیگر کالای چینی در بازار موجود است و این نشان دهنده حجم عظیم واردات به بازار است.