بهنام عزیززاده، دبیر انجمن کاشی در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» بیان داشت: تا زمانی که ساخت و ساز رونق نگیرد بازار کاشی و سرامیک هم تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: فاصله بین تولید و مصرف در بازار کنونی بسیار زیاد است، به طوری که ظرفیت تولید و همچنین عرضه بالا است اما به این اندازه تقاضا در بازار وجود ندارد بنابراین حتی اگر رونقی هم در بازار مسکن و خرید و فرش آن ایجاد شود تا زمانی که این رونق منجر به ساخت و ساز ساختمان‌های جدید نشود تغییری را در حوزه کاشی و سرامیک شاهد نخواهیم بود.

عزیززاده خاطرنشان کرد: تولید ما در سال 95، چیزی در حدود 300 میلیون متر مربع بوده  که از این میزان حدود 130 میلیون مترمربع صادرات صورت گرفته است،  این در حالی است که ظرفیت تولید ما تقریبا دو برابر این مقدار است به طوری که در سال 92 حدود 510 میلیون مترمربع تولید داشته‌ایم.

دبیر انجمن کاشی تأکید کرد: حدود 700 میلیون مترمربع ظرفیت نصب شده تولید کاشی و سرامیک در کشور است، اما در حال حاضر شرکت‌ها با ظرفیت 50 درصدی خود تولید می‌کنند، یعنی 50 درصد کارخانه ها، نیمه فعال هستند. با این حال همچنان فاصله بین تولید و مصرف بسیار زیاد است.

وی در پایان گفت: در چند سال گذشته هم میزان تولید ما به سال 92 بازنگشت بنابراین می‌توان گفت که وضعیت کاشی شرایط خوبی ندارد.