گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: گزارشها از عدم معرفی مدیر عامل و یا سرپرست برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با گذشت یک هفته از جدایی سعید محمد زاده از این شرکت حکایت دارد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ۱۴ آذرماه سالجاری و به دنبال رای اعتماد هیات وزیران به "سعید محمدزاده" برای  ریاست هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت راه‌‌آهن مدیرعامل خود را از دست داده و در حال حاضر این شرکت حتی سرپرست هم ندارد! او تا همین چند رو قبل، سکان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را در دست داشت.این دومین تغییر مدیر عامل بزرگترین شرکت توسعه زیر ساخت حمل و نقل کشور در سالجاری است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفتم مهرماه سالجاری، در حکمی «سعید محمدزاده» را به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب کرد. پیش از او ، علی نورزاد از مهر ماه 92 مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بود که بعدها  از سمت خود کناره گیری کرد.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در سال 83 و به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی، کاهش تصدی‌ها و تقویت امور راهبردی مدیریت حمل و نقل کشور و با هدف مدیریت متمرکز در زمینه زیر ساخت های حمل و نقلی تاسیس شده و مسئولیت اصلی آن توسعه امور زیربنایی حمل و نقل کشور است. گفته می شود در شرایط  حاضر، ۱۱۶ طرح و ۶۰۰ پروژه بزرگ زیرساخت حمل و نقلی توسط این شرکت در دست اجرا است.

از قرار معلوم، طرح های الویت دار آن، سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت شبکه آزاد راهی و راه آهن تعریف شده  که  ۴ هزار و ۷۳۱ کیلومتر راه آهن در دست ساخت بوده و یک هزار و ۱۱۶ کیلومتر آزاد راه و ۴ هزارو  ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳ هزار کیلومتر راه اصلی هم از جمله طرح های در دست اجرای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شمار می رود.

هنوز از دلایل واضح عدم معرفی مدیر عامل  و یا حتی سرپرست برای بزرگترین شرکت توسعه زیر ساختی کشور  از سوی وزیر راه وشهرسازی اطلاع روشنی در دست نیست، اما گفته می شود که "آخوندی" در حال بررسی گزینه های مورد نظر از بین مدیران میانی  این شرکت زیر ساخت و ساز حمل و نقلی است.

ناگفته نماند تاخیر بیشتر در معرفی سرپرست و یا مدیر عامل برای  این شرکت، یعنی بلاتکلیفی در راهبری  و تصمیم گیری در اجرای طرح های بزرگ عمرانی  و حمل و نقلی بوده که نتیجه ای جز تحمیل هزینه ای بیشتر به اموال عمومی در بر نخواهد داشت.

در روزهای اخیر گمانه زنی هایی دایر بر احتمال معرفی گزینه ای خارج از این شرکت برای سمت مدیریت عاملی آن شرکت شکل گرفت که با توجه به تجربه تلح  آخوندی در ماجرای "نورزاد" این امر بسیار بعید به نظر می رسد.

به ویژه آنکه سید مجید برهانی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت در گفتگو با «نود اقتصادی» هم پیرامون عملکرد نورزاد، مدیر عامل  قبلی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای کشور، گفت که قضاوت پیرامون عملکرد مدیران بعد از عملکرد او صورت می پذیرد و افزود که "نورزاد" از یک بخش دیگر وارد وزارت راه وشهر سازی شده و سابقه فعالیت در این وزارتخانه را نداشته است.