به گزارش «نسیم آنلاین»، فارس نوشت: هیأتی از علمای اهل سنت از کشورهای مختلف قاره آفریقا ظهر امروز چهارشنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب مختلف اسلامی و ادیان آسمانی در ایران را از مشخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: وحدت مذاهب اسلامی و احترام به پیروان ادیان آسمانی ویژگی‌ بارز ایران بعد از انقلاب اسلامی است و بر همین مبنا اکنون علاوه بر مذاهب اسلامی همه ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.

وی افزود: دشمنان امت اسلامی به سردمداری آمریکا، وضعیتی را در برخی از کشورهای اسلامی به وجود آورده‌اند که با فریاد الله اکبر مسلمانان را ذبح می‌کنند و متأسفانه اتحادی میان مسلمان در مبارزه جدی و موثر با این اقدامات مذبوحانه و جنایتکارانه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود داعش و جریان‌های تکفیری را انحرافی آشکار از اسلام ناب محمدی دانست و گفت: غرب و رژیم جنایتکار صهیونیستی با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری به دنبال ایجاد تفرقه در امت اسلامی هستند و اسفبار است که برخی از کشورهای اسلامی منطقه هم در این آتش می‌دمند و عملا و علنا دنباله‌روی سیاست‌های آنها هستند.

بروجردی همچنین با اشاره به حمله عربستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی او به یمن گفت: حمله به یک کشور بی دفاع و ضعیف، کشتار زنان و کودکان و آواره و بی‌خانمان کردن تعداد زیادی از مردم یمن را با هیچ منطقی جز حرکت در راستای منافع دشمنان اسلام نمی‌توان توجیه کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سیاست راهبردی آمریکا و هم‌پیمانان او را مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر دانست و گفت: غرب به دنبال ایمن کردن رژیم صهیونیستی، رسیدن به منافع نامشروع خود و تضعیف مسلمانان جهت جلوگیری از احیای تمدن اسلامی است و تنها راه مبارزه با این سیاست‌های محکوم و موذیانه تقویت بنیه دفاعی کشورهای اسلامی و وحدت و اتحاد اسلامی است.

علمای شافعی مذهب کشورهای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اینکه امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و یکپارچگی دارد گفتند: سیاست‌هایی که راستای تقویت وحدت میان امت اسلامی و دوری از اختلاف و تفرقه است مورد حمایت و استقبال علمای مذهبی کشورهای آفریقایی است.

لازم به ذکر است که در این دیدار ذوالنور، فرشادان، ایران‌نژاد، کوسه غراوی، نادری، طباطبایی‌نژاد و مسعودی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که جداگانه سخنانی حول محور وحدت و اتحاد امت اسلامی عنوان کردند.