به گزارش «نسیم» فارس نوشت: علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه معارفه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و معاون بانک و بیمه خود با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات پاسخ داد.

وی در واکنش به این پرسش که آیا موافق ادغام وزارت بازرگانی در وزارت امور اقتصادی و دارایی هستید یا خیر، تصریح کرد: در نشست‌های ستاد برنامه مخالف ادغام بودم و با وجود مخالفت‌های موجود، اکثریت آراء بر تجمیع این دو وزارتخانه بود.

طیب‌نیا افزود: هر تصمیمی که هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی بگیرند، مدنظر خواهد بود و امکان دارد برخی از همکاران بنده هم درباره این ادغام نظرهای متفاوتی داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال آینده همانند امسال خواهد بود، یا خیر، گفت: بودجه سال آینده قطعاً با توجه به شرایط موجود انبساطی‌تر از سال فعلی خواهد بود و سعی کردیم، در بودجه سال آینده هزینه‌های اعتبارات هزینه‌ای رشد چندانی نداشته باشد و منابع جدید کشور به سمت طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری و تسویه بدهی‌های دولت به فعالان اقتصادی متمرکز شود.

وی گفت: یکی از مشکلات عمده فعلی که دولت با آن مواجه است موضوع بدهی‌های خرد و کلان به اشخاص، شرکت‌ها و بانک‌ها است که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد؛ یکی از دلایل ایجاد زمینه‌های مالی در اقتصاد هم همین بدهی‌های کلان دولت به نهادهای مختلف است.