سید محسن محمودی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با «نسیم» افزود: بازار میوه آرام و باثبات است و میوه فصل نیز به فراوانی و وفور در میدان موجود است، سیب درختی آن چنان زیاد است که بازار را کاملا اشباع کرده به طوری که حتی بدون شک تا بعد از عید 95 نیز نیازی به واردات حتی یک کیلو سیب هم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: وضعیت قاچاق چندان تغییری نکرده و کما فی السابق قاچاق میوه‌هایی از جمله پرتقال وجود دارد. حداقل اگر این میوه‌ها با قیمت واقعی عرضه می‌شد می توانستیم توجیهی برای آن بیاوریم.

محمودی تأکید کرد: من واقعا در تعجبم که چه طور ممکن است قاچاقچیان میوه این چنین ثبات قیمت میوه‌های واردکرده را در دست گرفته و اجازه ندهند که حتی ذره ای تغییر کند. هنوز هم این پرتقال‌ها با اختلاف قیمتی دو برابر به فروش می رسد.

وی بیان داشت: جالب این است که در حال حاضر در میدان‌های میوه و تره بار از بین 1500 حجره تنها 5 حجره را می بینید که ممکن است میوه قاچاق در بار خود داشته باشد اما به هر یک از مغازه‌های سطح شهر سر بزنید قطعا میوه قاچاق را در بین میوه‌هایشان مشاهده خواهید کرد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گفت: قاچاقچیان میوه سیستم توزیع میوه‌هایشان را خودشان در دست گرفته‌اند و این در حقیقت نشان می‌دهد که سیستم و شبکه قاچاق میوه آن چنان پیچیده و بزرگ شده که آن‌ها به راحتی می‌توانند قیمت و توزیع را در کنترل خود داشته باشند.

وی در رابطه با میوه‌های موجود در بازار گفت: شلغم و فرنگی‌جات و سبزیجات به اندازه کافی در بازار موجود است و ما کمبودی در بازار نداریم.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت لیموشیرین بی رویه و حدود 20 درصد نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته است و دلیل آن نیز کاهش تولید است. البته طوری نیست که در بازار کمیاب باشد اما تقاضا برای آن زیاد نیست و دلیلش هم قیمت بالاتر آن نسبت به سایر میوه‌ها است.