به گزارش «نسیم» مهر نوشت:

ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه حضور جدی داشته باشد گفت: دولت پس از حل مشکل تورم به دنبال حل رکود و ایجاد اشتغال است.

قائم مقام وزیر کار با تاکید بر نقش و اهمیت بخش تعاون اعلام کرد: تنها اختصاص اعداد به تعاون مهم نیست، بلکه باید به تعاون نقش های مهم بدهیم.

قائم مقام وزیر کار افزود: تعاون با رویکرد عدالت محورانه یکی از ارکان ۳ گانه اقتصاد ما به شمار می رود. وی گفت: وقتی در تعاون بر رویکرد عدالت محورانه تاکید داریم یعنی تنها به دنبال این فرمول نیستیم که بگوییم چقدر سود به دست آورده ایم، بلکه باید حدودی آرمانی را کسب کنیم و روح پاسخگویی به یک مسئولیت اجتماعی را به دست آوریم.

فیروزآبادی، جنبه اشتغال زایی را از دیگر خصوصیت های تعاون برشمرد و افزود: با همت تعاونگران و با استفاده از ظرفیت های صنایع و زیرساخت های موجود می توان مشکلات ناشی از بیکاری را کاهش داد. دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند اما با اهرم های مالیاتی و تسهیلات بانکی می تواند به بخش تعاون کمک کند تا این بخش به توسعه کشور جهت ببخشد.

وی اظهارداشت: گاهی به ازای ۳۰۰، ۴۰۰ و۶۵۰ میلیون تومان تنها یک شغل ایجاد شده و این در حالی است که درصد زیادی از افراد جامعه زیر۵۰ سال سن دارند و به دلیل برخی از کوتاهی ها در گذشته بازار کار تنظیم نشد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: متاسفانه بسیاری از طرح های ارائه شده پیشین برای تنظیم بازار کار در عمل ناموفق بوده اند. برخی از تعاونی ها به ویژه در بخش های صنایع دستی توانسته اند با ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان اشتغال ایجاد کنند و دست اندرکاران حوزه تعاون باید بدانند در حال حاضر بیکاری مشکل کلان کشور به شمار می رود و دولت بعد از حل مشکل تورم به دنبال حل مشکل رکود و ایجاد اشتغال است.  

وی افزود: از تعاونگران می خواهیم در حوزه هایی که می توانند موفقیت های بیشتری کسب کنند وارد عمل شوند و در عرصه ایجاد اشتغال بازیگران توانمندتری باشند. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه نسبت به ایجاد دولت کوچک و تعاون بزرگ اظهار امیدواری کرد و ادامه داد: امیدوارم سال ۹۵ برای تعاونگران سال بهتری باشد و در برنامه ششم توسعه به این بخش توجه بیشتری شود و تنها اعداد به عنوان هدف تعیین نشود و تعاونگران بیش از همه در حل مشکلات ملی تلاش کنند.