به گزارش «نسیم»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مصاحبه با رادیو گفتگو با ابراز امیدواری به اینکه دولت در دو سال اینده اقتصاد کشور را به ثبات بیشتر برساند ، گفت : دولت تلاش دارد لایحه بودجه سال 95 را قبل از 15 آذر و احکام برنامه ششم توسعه را در شهریور به مجلس ارائه کند.

محمدباقر نوبخت افزود: اصلاح نظام اقتصادی در کنار دیگر اصلاحات در بخش‌های مختلف مورد توجه دولت است و دولت این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

سخنگوی دولت در بخشی از صحبت‌های خود به کاهش درآمدهای دولت ناشی از درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: درآمد دولت در سال 90 از درآمدهای نفتی حدود 110 میلیارد دلار بود که سال 92 به حدود 52 میلیارد دلار بالغ شد و اکنون به حدود 24 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در آن مقطع زمانی سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی نیز کاهش پیدا کرده بود ، ‌افزود: دولت تدبیر و امید می‌دانست که ریشه مشکلات کجاست و تلاش کرد اصلاحات را از همین بستر آغاز کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: اصلاحات اساسی در حوزه اقتصاد کشور صورت می گیرد و ما خوشبختانه توانستیم نرخ تورم را کاهش دهیم ، اگرچه همچنان شاهد رشد تورم در کشور هستیم.

نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و رضایت مردم از این طرح گفت : از سیاست‌های دولت اجرای قانون یارانه‌ها به شکلی صحیح و درست است و اگر در سال گذشته بخشی از درآمدهای یارانه‌ها به بخش بهداشت اختصاص داده شد امسال به موضوع تولید هم در این فرآیند توجه می کنیم.