به گزارش «نسیم»، محمود واعظی روز شنبه در جریان سفر خود به خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه بیرجند با اشاره به افزایش چهار برابری پهنای باند اینترنت افزود: پهنای باند اینترنت قبل از دولت یازدهم، 600 گیگابیت بر ثانیه بوده که طی دو سال هم اکنون به 2400 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیوست فرهنگی در حوزه ارتباطات و فناوری گفت: این پیوست در شورای برنامه ریزی برای مطرح و تصویب شدن در نوبت قرار دارد.

وی افزود: هدف دولت کوچک سازی بر اساس اقتصاد مقاومتی است که باید تمام امورات در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که باید کار فرهنگی انجام دهیم یادآور شد: فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

وی با بیان اینکه در مورد فضای مجازی در صورتی که فرهنگ سازی نشود یک تهدید است گفت: هر فناوری و هر پدیده جدیدی که وارد جامعه ما می شود باید آنرا جهت دهیم و وظیفه همه دستگاههای مربوطه بومی سازی آن پدیده جدید است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال 360 روستای خراسان جنوبی از قابلیت اینترنت برخوردار می شوند گفت: طی سال گذشته 88 تا 90 روستای این استان از قابلیت اینترنت برخوردار شدند.

واعظی یادآور شد: همه روستاهای دارای 10 خانوار خراسان جنوبی از امکانات ارتباطی برخوردارند و باید تلاش کنیم مابقی روستاهای این استان نیز از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت: ما خوشبین هستیم که دولت می تواند بر مشکلات قائق آید و مذاکرات هسته ای که ایران در مقابل دنیا نشست، امید است مذاکرات را به سرانجام برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت بر اساس برنامه از تحریم ها خارج شود و سال آینده رونق اقتصادی داشته باشیم تا وضعیت مردم بهتر شود که در این راستا دولت نباید از مردم فاصله بگیرد.