صبح امروز, با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار و مدیران استانی اردبیل، پروژه های ارتباطی این استان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 401 میلیون تومان افتتاح شد و با این افتتاحات, زیرساخت های استان جهت اجرای دولت الکترونیکی فراهم شد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر هماهنگی با نهادهای مسوول جهت پوشش تلفن همراه در جاده های اصلی استان خاطر نشان کرد: سال گذشته 178 روستا از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند که طبق برنامه امسال نیز 718 روستا در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با ارایه پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک برای پیگیری مصوبات سفرهای استانی و اجرای دولت الکترونیکی و کسب و کار گفت: به عنوان مسوول کمیسیون مشترک کشورهای ترکیه، آذربایجان، امارات و چند کشور دیگر هر گونه کمک جهت تسهیل روابط را دریغ نخواهم کرد.

وزیر ارتباطات با بیان این که دو سال از عمر دولت می گذرد و این دولت به شعار احیای اخلاق، نجات اقتصاد و گسترش روابط با دنیا عمل کرده و تا کنون با تلاش های صورت گرفته توفیقات خوبی در تمام زمینه ها کسب کرده است، گفت: حفظ ارزشها، وحدت ملی از اصول دولت است. در عین حال دولت بنا ندارد خود را مشغول مشکلات گذشته کند و نگاه آن معطوف به آینده است.

وی در ادامه با اشاره به توفیقات دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: روابط ایران با کشورهای مختلف به ویژه با کشورهای همسایه در دولت گذشته نامناسب بود. در حالی که شرایط ژئوپلتیک ایران به گونه ای است که باید بازیگر سازنده در منطقه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در گام نخست‌ با ارتباط‌ با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی به تقویت روابط با کشورهای منطقه پرداختیم.

وی از ابتکار عمل ایران در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد و افزود: بدون کمک ایران مبارزه با داعش و افراطی گری در منطقه امکان پذیر نیست.

واعظی در ارزیابی خود ازمذاکرات هسته‌ای در دو سال گذشته گفت: با این پیروزی تصویر و چهره‌ ایران به آنچه که شان نظام مقدس و ملت بزرگ است رسیده و دیگر تبلیغات کور رژیم صهیونیستی در مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران و رواج تفکر ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی دیگر هیچ معنایی ندارد.

وزیر ارتباطات با بیان این که کار بسیار بزرگی انجام شده اظهار داشت: ما در نشست با 6 قدرت برتر دنیا آنها را مجاب کردیم تا در کنار ادامه فعالیت‌های هسته‌ای رفع تحریم‌های ظالمانه انجام شود.

واعظی با اشاره به انشای قطعنامه سازمان ملل به نفع جمهوری اسلامی ایران برخلاف روال گذشته عنوان کرد: تاکنون سابقه نداشته کشوری ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بتواند بدون تغییر نظام و یا حاکمیت اقدامی هوشمندانه داشته باشد در حالی که جمهوری اسلامی ایران ضمن تثبیت جایگاه هسته‌ای خود توانست از این تهدیدها به سلامت عبور کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی کشورهای خارجی برای ورود به ایران با هدف سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: بسیاری از این هیئت‌های تجاری اروپایی در نوبت هستند تا در ورود به ایران سبقت گرفته و قول هرگونه همکاری را در بهبود روابط با ایران بدهند.