حیدر مستخدمین حسینی معاون وزیر اسبق اقتصاد در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از تکیه برنامه ششم توسعه بر شرایط پس از تحریم اظهار کرد: باید از گذشته و ضعفهایی که در اقتصاد داشتیم درس بگیریم و آن را الگوی خود قرار دهیم زیرا نگارش برنامه بر مبنای شرایط پسا تحریم اشتباه بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رفع تحریمها باید کمربندها را سفت ببنیدیم، در حال حاضر که تحریم هستیم این کار سخت است و باید از قبل این کار را انجام می دادیم.

وی با بیان این مطلب که " در سیاستهای کلانی که مقام معظم رهبری برای نگارش برنامه ششم ابلاغ کرده اند، چیزی به عنوان پسا تحریم وجود ندارد" تصریح کرد:  در این سیاستها بحث درست و منطقی ساخت اقتصادی کشور مطرح می شود و جهت گیری باید به سمت اقتصاد بدون نفت بوده و به مرور نهادینه شود.

مستخدمین حسینی افزود: در نگارش برنامه ششم باید براساس شرایط فعلی برنامه بنویسیم و به برداشته شدن تحریمها کاری نداشته باشیم و به اقتصاد بدون نفت را هم جدی بگیریم.

وی گفت: باید برنامه ششم را در چارچوب سیاستهای ابلاغی بنویسیم و بعد توجه داشته باشیم که اتفاقات پسا تحریم روی آن خواهد نشست، نه این که بگوییم چون چنین امکاناتی برای ما فراهم می شود برنامه ششم را باید بر این مبنا بنویسیم.

معاون وزیر اسبق اقتصاد به نسیم خاطرنشان کرد: در سالهایی بوده که ما درآمدهای بسیار بالایی را داشتیم و سوال اینجاست در اقتصاد ما چه اتفاقی افتاد؟ چه سرمایه گذاری صورت گرفت تا بتواند برای کشور ارزآوری داشته باشد؟

مستخدمین حسینی گفت:  باید براساس برنامه ها و شرایط خودمان برنامه ششم را بنویسیم و تکیه خود رابر شرایط پسا تحریم نگذاریم، این ما را به جایی خواهد رساند که اشتباهات گذشته به خصوص دو سال اخیر را تکرار کنیم.