به گزارش «نسیم»، علی علیلو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در گفتگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه مدیرعامل جدید سایپا اختیاری در عزل و نصب‌های صورت گرفته ندارد، گفت: بسیاری از افرادی که اکنون به عنوان معاونان شرکت سایپا انتخاب شده‌اند،همان افرادی هستند که در گذشته صلاحیت آنها برای مدیریت سایپا از سوی تمام مراجع ذیربط رد شده بود.

از تغییر معاونان و مدیران میانی خودروسازی سایپا انتقاد کرد و گفت:تغییرات صورت گرفته در شرکت سایپا از پایه دارای ایراد است،چرا که یک فرد کاملا غیر صنعتی و غیرفنی مدیرعامل یکی از بزرگترین وزنه‌های صنعتی ایران شده و همین موضوع به تنهایی دارای ایرادات فراوان است.

نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از افرادی که اکنون به عنوان معاونین شرکت سایپا انتخاب شده‌اند،همان افرادی هستند که درگذشته صلاحیت آنها برای مدیریت سایپا ازسوی تمام مراجع ذیربط رد شده بود، لذا به جرات می توان گفت که مدیرعامل جدید این شرکت نقشی در عزل و نصب ها ندارد.

وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش درمورد تغییرات مدیریتی سایپا پاسخگو باشند

وی ادامه داد: این موضوع بیانگر آن است که تغییرات صورت گرفته به اراده مدیرعامل کنونی نیست،چراکه وی هیچ اطلاعی از صنعت ندارد و یک اراده بالاتر در حال اعمال این تغییرات است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص ازصنعت خودروسازی کشور باتاکید براینکه وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش باید درمورد تغییرات مدیریتی در سایپا پاسخگو باشند،عنوان کرد: از دو سال پیش و همزمان با شروع تغییرات مدیریتی در شرکت خودروسازی سایپا،زیان های انباشته این شرکت افزایش یافته و باید مشخص شود که سود این تغییرات چیست.همچنین مدیرعامل جدید سایپا نیز تغییراتی را به تازگی آغاز کرده که سرانجام این اقدام هم نا مشخص است.

نماینده مردم شبستر درمجلس عنوان کرد:بنده معتقدم که چینش این افراد قطعا به اختیار مدیرعامل نیست و مدیران رده بالاتر این تغییرات را انجام می دهند وگرنه مدیرعامل کنونی هیچ شناختی ازمجموعه سایپا و صنعت ندارد که بخواهد مدیران صنعتی را منتصب کند.