به گزارش «نسیم» معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مسایل و نگرش‌های سیاسی را نباید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وارد کرد.

علیرضا صالح در چهارمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان اظهار کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود که پس از طی مراحل قانونی موفق به احیای دوباره آن شدیم.

وی افزود: این سازمان سال 86 منحل شده بود که انحلال آن کار غیرکارشناسی و غیر قانونی بود.

صالح عنوان کرد: در ابتدای سال 84 تعداد طرح‌های پیوست شماره یک قانون بودجه یک هزار و 300 طرح بود که تکمیل آنها نیازمند 60 الی 70 میلیارد تومان اعتبار بود.

وی ادامه داد: در سال 92 تعداد این طرح‌ها به 2 هزار و 900 طرح با 400 هزار میلیارد تومان تعهد افزایش یافته بود.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد:‌ در لایحه بودجه سال 93 سیاستی را به خرج دادیم که 246 طرح که پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند را به اتمام رساندیم.

وی اضافه کرد: برای سال 94 نیز پیشرفت فیزیکی بالا و توازن منطقه ای را مدنظر قرار داده ایم و در سفرهای رئیس جمهوری نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

صالح در ادامه با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک نهاد تصمیم ساز است، اظهار کرد:‌ در اولین گام بعد از احیای این سازمان به آسیب شناسی آن پرداختیم.

وی به سه ویژگی مهم این سازمان اشاره و تصریح کرد: چابک سازی و کوچک کردن یکی از ویژگی های فعلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که توانستیم 30 درصد از حجم این سازمان را کوچک کنیم.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین افزود: در کنار این سازمان شواری تخصصی هم اندیشی نخبگان استان را نیز ایجاد کردیم و از نظرات صاحب نظران استان بهره خواهیم گرفت.

وی راه اندازی مرکز پژوهش‌های توسعه‌ای و آینده نگری استان و ستاد نظارت را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و اعلام کرد: تاکنون نظارت‌ها مغفول مانده است که باید آنها را احیا کنیم.

صالح در ادامه سخنان خود بیان کرد: انتظار ما از سازمان مدیریت و برنامه ربیزی استان این است که ابتدا کادرسازی و نیروپروری کنند و مدار کار آن به صورت کارشناسی شده باشد.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه نگرش‌های سیاسی نباید در این سازمان وارد شود، خاطرنشان کرد:‌ نظریه پایه‌ای توسعه که مبنای طرح آمایش سرزمین است باید ظرف 45 روز آینده پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به این سازمان ارسال شود.