به گزارش «نسیم»، محمدجعفر علیزاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان 184تختخوابی مسجد سلیمان افزود: عمده کار ما در بخش ساخت بیمارستان بوده و مجموعه سازمان در خدمت نظام سلامت است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون 14 بیمارستان را با یک هزار و 318 تخت تحویل داده ایم، چهار بیمارستان دیگر با 286 تخت آماده تحویل است و تا پایان سال اجرایی 93 هم پنج بیمارستان با 665 تخت تحویل و با این کار 92 درصد اهداف محقق می شود.

علیزاده گفت: با کسری اعتبار شدید مواجه بودیم و سال پر تلاشی پیش رو داریم و بر اساس سیاست وزارت بهداشت در ارتقای شاخص های فیزیکی، وزارت راه و شهرسازی کار بزرگ و سنگینی شروع کرده است.

وی همچنین افزود: اولویت بعدی ما در خوزستان بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز است که سال دیگر بر اساس برنامه ریزی تحویل می شود، وزارت نفت قول تامین 200میلیارد ریال را برای این بیمارستان داده اما هنوز محقق نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم گفت: در دولت تدبیر امید و در پرتو آرمان های امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبری با ابتکار عمل وزیر بهداشت تحول عظیمی در عرصه سلامت و عدالت در سلامت در کشور صورت گرفته است.

اسماعیل ایدنی افزود: در حوزه سلامت در کمتر از یک سال و نیم این بخش در حال رشد و شکوفایی است ، مشکلاتی که مردم در حوزه سلامت در ابتدای شروع به کار دولت با آن مواجه بودند بسیار عدیده بود و شاخص های موجود در شان مردم و انقلاب نبود.

وی گفت: هدف هر دولتی تامین عدالت در سلامت و ایجاد بستر برای افزایش طول عمر مردم است و ضرورتی است که تمام دولت ها باید انجام دهند.

ایدنی افزود: توزیع خدمات سلامت در کشور در گذشته عادلانه نبود و میزان برخورداری مردم همگن نبود اما هم اینک هر روز بر توسعه این بخش در جامعه وظایف و ماموریت ها اضافه می شود و میزان پرداخت مردم در ابتدای اقدام های دولت بیش از 20درصد کاهش یافت و توزیع نیروهای متخصص در مناطق کم برخوردار و برخوردار کاملا عادلانه است.

وی تاکید کرد: هیچ گونه مماشاتی در این زمینه در ساختار وزارت خانه انجام نمی شود و در تحول عرصه بهداشت و کنترل بیماری ها در حاشیه شهرها اقدام هایی به عمل آمده است.

فرماندار مسجد سلیمان نیز گفت: دولت تدبیر و امید گام های بلند و استواری را در مسیر کاهش هزینه درمان برداشته است.

رضا گرویی افزود:در دولت تدبیر و امید و در سایه سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تدابیر دولت، وزیر بهداشت دست بر جایی گذاشت که در راستای فرمایش رهبری بود.

وی با بیان این که مجموعه دولت رضایت مردم را هدف قرار داده گفت:ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان مسجد سلیمان فرسوده است و جوابگوی نیروها نخواهد بود، با وجود تمام همت وزارتخانه کادر مورد نیاز را نتوانستیم جذب کنیم که به دلیل نبود امکان اسکان برمی گردد.

همچنین نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت گفت:برای این که محله 22 بهمن مسجد سلیمان بی نام شود اسم بیمارستان را به عنوان 22بهمن بپذیرید.

اسماعیل جلیلی افزود: مراکز خدمتگذار مردم هر چقدر امکانات مورد نیاز مردم را بیشتر ارائه کنند کشش این مراکز و جامعه هدف آنها بیشتر می شود.

وی ادامه داد: زمانی به دلیل نبود مراکز بهداشتی در مسجد سلیمان اعتماد به مراکز دولتی برای دریافت خدمت وجود نداشت و بیشتر مردم به همین دلیل ترجیح می دادند به شهرها و استان های همجوار برای دریافت خدمت عزیمت کنند اما با احداث این بیمارستان به لحاظ فیزیکی و تجهیزات شاخص ها در ارائه خدمات را افزایش داده و اعتماد مردم بیشتر شده است.

جلیلی گفت: بنابرضرورت تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی برای پاسخ به تقاضاهایی که به مرور زمان افزایش می یابد امید است دیگر تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان که به دریافت کامل خدمات منجر می شود فراهم شود.

وی بر ضرورت تکمیل بیمارستان های نیمه تمام با اولویت مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

جلیلی افزود:مسجد سلیمان و شهرستان های اطراف آن که در یک حوزه واقع شده اند نسبت به متوسط شاخص های استان فاصله دارند.

وی افزود: در بحث ماندگاری متخصصان و فوق متخصص ها در این حوزه باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم چرا که به دلیل مشکلات موجود این ماندگاری پایین است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برای نیروهای شهر بورسیه ای در نظر گرفته شود کار بسیار پسندیده ای است که بعد از آموزش در این شهرستان خدمت کنند تا شاخص های شهر در این حوزه بالاتر رود.

وی با تاکید بر ضرورت بومی گزینی گفت: جوانان صاحب مهارت و تحصیلات مرتبط بیکار در شهرستان کم نیست، نظام سلامت ظریب بهره مندی را از سلامت و بهداشت بالا برده است و مناطق روستایی و عشایری چشم انداز افزایش این ظریب هستند تا شرایط بهتر شود.