به گزارش «نسیم»، مدیر عامل شرکت گاز استان تهران گفت: صنایع عمده و جز استان تهران سالانه بیش از 6.3 میلیارد لیتر فرآورده نفتی مصرف می کنند که این مقدار برابر با 4.7 درصد کل مصرف کشور است.

یعقوبعلی حسین نیا افزود: با توجه به حضور حدود 20 هزار واحد صنعتی فعال در استان تهران، تمهیداتی برای جایگزینی گاز طبیعی با دیگر سوختهای فسیلی از سوی شرکت گاز استان تهران و دیگر سازمانهای ذیربط اندیشیده شد.

وی با اشاره به برخورداری سه میلیون و 500 هزار مشترک استان تهران در بخش های مختلف مصرف تاکید کرد: هم اکنون 50 درصد از مصرف گاز استان به بخش خانگی، 25 درصد به بخش نیروگاهی، 10 درصد به بخش صنایع و مابقی نیز به بخش عمومی اختصاص دارد .

حسین نیا با تاکید بر پوشش بیش از 99 درصدی جمعیت شهرها و 91 درصدی جمعیت روستایی استان تهران یادآور شد: با برخورداری بیش از دو میلیون و 920 هزار نفر از ساکنان روستاهای این استان از نعمت گاز طبیعی، گازرسانی به روستاها در استان تهران از میانگین متوسط کشور فراتر رفته است.

وی دغدغه اصلی شرکت گاز استان تهران را گازرسانی به صنایع خرد و کلان استان دانست و اظهار کرد: از مجموع یکهزار و 800 قرارداد گازرسانی به صنایع استان  که شامل کشاورزی، صنعت، مجتمع مسکونی می شود، 600 قرارداد به پیمانکاران اجرایی ابلاغ شده که 300 مورد آن به پایان رسیده و مابقی آن در دست اجراست.