سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵:۵۷ بعد از ظهر

اخبار انتشار اوراق مشارکت

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
ارثیه ۵۳۱ هزار میلیارد تومانی اوراق نوبخت و روحانی برای دولت سیزدهم

براساس آمارهای مرکز مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد، اعتبار موردنیاز برای بازپرداخت اصل و سود اوراق بدهی دولتی از حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۷۴/۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۲۲۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وزیر سابق اقتصاد و رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس
 آقای رئیسی! شما نه خزانه خالی، بلکه خزانه بدهکار تحویل گرفتید

شمس الدین حسینی بیان داشت: شما نه" خزانه خالی" که" خزانه بدهکار" را تحویل گرفتید که اگر بخواهید به روال سال قبل کشور را اداره کنید دیگر نه بازار سرمایه ظرفیت جذب اوراق خزانه را به راحتی دارد و نه بازار پول رویکرد استقراض از بانک مرکزی را به راحتی بر می­تابد.

دولت در انتشار اوراق تامین مالی، بخش خصوصی را به حاشیه رانده است.
بحران کمبود شدید منابع تامین مالی

نگاهی به آمارهای تامین مالی از سال ۹۰ تا کنون نشان می دهد انتشار انواع ابزارهای تأمین مالی حدود 648 هزار میلیارد تومان و در این میان سهم شرکت‌ها در بدهی و سلف استاندارد به ترتیب 4 و 7 درصد بوده است

قیمت اوراق خرید مسکن ارزان شد

در حالی قیمت اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیمه ماه جاری به حدود ۸۰ هزار تومان افزایش یافته بود که قیمت اوراق مذکور به زیر ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس؛
دولت با انتشار اوراق برای درآمدزایی در سال ۹۹ فقط مشکلات را یک سال به عقب می‌اندازد

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید مواردی مانند انتشار اوراق و فروش اموال مازاد دولتی که دولت در لایحه بودجه 99 برای ایجاد منابع درآمدی برای خود از محل آن حساب باز کرده است حتی اگر محقق هم شود باز هم پایدار نیست.

پربیننده