به گزارش «نسیم»، محمود امراللهی افزود: البته در فهرست بیمه توسعه نام 66 زندانی قید شده بود که در فهرست ارسالی ستاد دیه کشور به 87 نفر افزایش یافت اما در سرکشی به ما به زندان های سراسر کشور و کمک اجرای احکام زندانها 130 نفر از زندانیان مربوط به بیمه توسعه شناسایی و تا شب گذشته همه آنها آزاد شدند. 

وی اضافه کرد: تاکنون برای 11هزار و250 پرونده خسارتهای جانی و مالی مربوط به بیمه توسعه به ارزش 95 میلیارد تومان پرداخت شده که 19میلیارد تومان برای آزادی130 زندانی بوده است.

امراللهی گفت: همچنین سه هزار و 220 پرونده به ارزش 97 میلیارد و 700 میلیون تومان ساماندهی شده است که هموطنان می توانند بلافاصله بعداز تعطیلات نوروزی با مراجعه به شعب بانک ملت چک های خود را نقد کنند.

وی افزود: البته افرادی که چک به نام آنها صادر شده است خودشان باید به شعب بانک ملت مراجعه کنند.

امرالهی گفت: در کمک به حل مشکل زیاندگان بیمه توسعه ، بیمه مرکزی ایران هزار و 500 میلیارد تومان کمک کرد ضمن اینکه ستاددیه و سازمان زندان ها نیز در حل این مشکل همکاری کردند.

مدیر عامل بیمه ایران همچنین گفت:  شعب کشیک نوروزی بیمه ایران در روزهای دوم ،‌سوم، هفتم و دوازدهم فروردین در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران و زیان دیدگان خواهد بود.

امراللهی افزود: بیمه گذاران برای ارتباط با مدیریت امور شعب و نمایندگی های داخلی کشور می توانند با شماره تلفن 88955767  در تعطیلات نوروز تماس بگیرند.