ابوالفضل مسگرزاده، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: بدون شک تا پایان فروردین ماه سال 94 هیچ گونه افزایش قیمتی در رابطه با محصولات صنایع شوینده نخواهیم داشت و مردم می‌توانند در این بازه زمانی که نیاز زیادی هم به این محصولات دارند بدون دغدغه افزایش قیمت از آن‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تغییر قیمت محصولات شوینده به ثبات قیمت نهاده‌ها وابسته است، بنابراین اگر نهاده‌های صنایع شوینده که امروزه بر این صنعت حاکم است و شامل مواد اولیه، دستمزد و سربار می باشد دارای ثبات باشد و تغییر چندانی نکند مسلما تغییرات قیمتی را هم در رابطه با محصولات شوینده شاهد نخواهیم بود.

وی بیان داشت: تنها متغیری که می‌تواند بر افزایش قیمت محصولات این صنعت در ورود به سال آینده تأثیرگذار باشد تغییر و افزایش در خصوص دستمزدهاست، البته تجربه نشان می‌‍دهد که تولیدکننده خودش می‌تواند این تغییر را تا 4، 5 ماه تحمل کند و پس از آن نیز آثار این افزایش دستمزد در بهای تمام شده بسیار جزئی خواهد بود.

مسگرزاده به نسیم توضیح داد: هر چند نمی توان ثبات قیمت محصولات شوینده را قطعی بیان کرد، اما تا کنون آن چه که از ارزیابی صنایع شوینده به دست آمده است نشان می دهد که هم از نظر تأمین و هم از نظر قیمت محصولات شوینده، ثبات در بازار حاکم است.