بهروز خدارحمی، گفت که وزن دهی درست یا غلط بیش از اندازه به مذاکرات بین المللی، سبب شده اقتصاد کشور و بازار سرمایه در انتظار تعیین نتایج مذاکرات هسته ای باشد که این امر نتیجه ای جز مواجه شدن اقتصاد کشور با رکودی عمیق نداشته است.

وی، با بیان اینکه بازار سرمایه، تافته جدا بافته ازسایر عناصر اقتصاد کشور نبوده، به نسیم گفت که در حوزه املاک، مستغلات و ارز نیز وضعیتی مشابه وضعیت بازار سرمایه برآن حاکم است.

به گفته خدارحمی، داشتن رونق و رشد واقعی منهای حباب در بازار سرمایه، منوط به ایجاد رونق درصنایع زیربنایی بورس  است.

این کارشناس  ارشد بازار سرمایه احتمال داد که بخشی  از آنچه که  قرار است بعد ازگشایش بین المللی توافقات رخ بدهد ،چند ماه زودتر در بازار سرمایه پیش خور شده است و ادامه داد:ممکن است برخی  از ریزش های کنونی در بازار سرمایه برخاسته از اصلاح ذهنیت افراد در این زمینه باشد.

وی، ریسک متغیر ناشناخته را یکی از علایم ریسک هایی دانست که درحال حاضر مشابه ریسک نتایج مذاکرات بین المللی بوده که اثرات آن تا اکنون در بازار سرمایه مشاهده نشده و اثرات آن چندان مشخص نیست.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اذعان داشت که در دیگر حوزه های  اقتصادی، وضعیت خوشایندی  در حال حاضر حاکم نیست و تصریح کرد که بهم خوردن موازنه افت قیمت به صورت مستقیم وغیرمستقیم برصنایع پالایشی و پتروشیمی تاثیر خود را گذارده است.

وی، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه کشور وابسته به نفت بوده، به نسیم افزود: فشار وارده به بودجه و دولت باید به ناچار در نقطه ای تخلیه شود ،چراکه دولت توان تحمل این همه فشار راندارد.

به گفته خدارحمی،شرایط اقتصاد ایران شرایط همواری نبوده و درهشت سال گذشته نیز اثرگذاری برخی مشکلات بر اقتصاد کشور، کتمان شده است و ادامه داد: وعده های دولت جدید نیز به دلیل نداشتن تصور جدی دولتمردان از عمق فاجعه ای بوده که در بخش های  مختلف  اقتصادکشور رخ داده است.

وی، شرایط کنونی حاکم بر بازار سرمایه را توام با آرامش دانست که منتظر رونق است و تصریح کرد تحریک  بازار سرمایه بدون ایجاد رونق در فضای اقتصاد کشور بسیار مضر بوده و آثار منفی در پی خواهد داشت.

خدا رحمی،گفت:  نگرانی کنونی بازار سرمایه  نداشتن رونق درآن است.