به گزارش خبرنگار «نسیم»، رویا طباطبایی در همایش ملی بهره وری ایران که صبح امروز با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شده بود، اظهار داشت: این سازمان محاسبات مربوط به بهره وری بنگاه ها را در دستور کار قرار داده و کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

وی با تأکید بر اهمیت انجام محاسبات بهره وری در بخش های مختلف، گفت: بهره وری در برخی از بخش ها همانند آموزش و بهداشت نمی تواند از رشد های سریعی برخوردار باشد زیرا این بخش ها زیربنایی هستند.

رئیس سازمان ملی بهره وری ادامه داد: اگر بخواهیم بهره وری بخش هایی مانند صنعت را ارتقا دهیم باید نیروی کار آموزش های لازم را ببیند چراکه بهره وری این بخش از آموزش ناشی می شود.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد که افول بهره وری در ایران را کنار گذاشته باشیم و به نقطه اوج آن دست یابیم و گفت: بهره وری همه گیر نیست اما در بلند مدت می تواند همه چیز باشد.

وی با اشاره به طرح بهره وری 25 درصدی گفت: اگر تلاش کنیم 25 درصد از اقدامات نامناسب را در دوره زمانی مورد نظر کاهش دهیم و 25 درصد به اقدامات مناسب بیافزایم به اهداف مورد نظر سند چشم انداز می رسیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری همچنین تصریح کرد: بهره وری در بخش های مختلف اقتصادی و کل کشور از عوامل موثر بر رشد اقتصادی است هرچند که نیروی کار از مولفه هایی است که باید به آن توجه کرد و این درحالی است که جمعیت جهان رو به پیری است و در بخش رشد سرمایه هم نمی توان شاهد تحولات عظیمی بود.

طباطبایی در پایان از تصویب برنامه جامع بهره وری در کمیسیون تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: بزودی این برنامه برای تصویب هیات وزیران آماده می شود.