به گزارش «نسیم»، مهدی خلج عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از دو کارخانه تولید داروهای دام و طیور در شهرک صنعتی سمنان با اشاره به صادرات بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ قلم انواع داروهای دام و طیور گفت: واحدهای تولیدی داروهای دام و طیور باید برای تداوم تولید با توجه به اشباح بازارهای داخلی صادرات تولیدات را در برنامه های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ایران توان صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون دلار داروهای دام و طیور دارد اظهارداشت: سال گذشته قریب ۴۰ میلیون دلار انواع داروهای دام و طیور از کشور به خارج صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، سمنان را از استانهای مطرح در تولید داروهای دام و طیور دانست و گفت: کارخانه های متعدد داروهای دام و طیور در این استان فعال است و با توجه به توان بالای تولید این اقلام ایجاد آزمایشگاه مجهز و نیز مرکز تحقیقات در این استان در برنامه قرار دارد.

همت واحدهای تولید داروهای دام و طیور برای صادرات قابل تقدیر است

معاون برنامه ریزی استانداری سمنان نیز همت واحدهای تولید داروهای دام و طیور در این استان و تلاش برای صادرات را قابل تقدیر خواند.

مجتبی رضایی افزود: ایجاد مرکز تحقیقات در بخش داروهای دام و طیور و آزمایشگاه های مجهز در برنامه قرار دارد و باید با توسعه صادرات زمینه و بازارهای مناسبی برای تولیدات این واحدها باید فراهم شود.

تولید۱۲۰ قلم انواع داروی دام و طیور  در کارخانه رویان دارو

مدیر عامل کارخانه داروسازی رویان دارو نیز در این بازدید گفت: ۱۲۰ قلم انواع داروهای دام و طیور دراین کارخانه  تولید می شود.

سیداحمدرضا میرمطلبی با بیان اینکه سرمایه این کارخانه که ۳۲۰ شغل مستقیم و قریب ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده ۲۵۰ میلیارد ریال است گفت: روزانه در این واحد ۴۵ هزار لیتر محلول و ۴۵ تن انواع پودرهای دارویی تولید می شود.

وی با اشاره به تولید دو میلیون ریال داروهای تزریقی در این واحد گفت: در سال جدید افزایش تولید به شش میلیون ریال در برنامه قرار دارد.

احداث خط ضدعفونی کارخانه داروسازی رویان دارو

یکی از واحدهای مورد بازدید هیئت سازمان دامپزشکی ایران کارخانه داروسازی رویان دارو بود که در این بازدید کلنگ احداث خط ضدعفونی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و هزینه ۴۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

همچنین دو آزمایشگاه مجهز میکروبی و شیمی و یک انبار محصولات با هزینه ۷۰ میلیارد ریال در این واحد به بهره برداری رسید.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کارخانه ارس دوفارما تولید کننده انواع داروهای آنتی بیوتیک و ... دیدن و از نزدیک فعالیت های و مشکلات این واحد را بررسی کرد.

مدیرعامل این واحد کمبود ماشین آلات و نیز نقدینگی را از مشکلات این واحد بیان کرد و گفت: این واحد به دلیل این مشکلات هم اکنون با ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند.

کارخانه های تولید داروهای دام و طیور استان سمنان قریب ۴۵ درصد نیازهای کشور را تامین می کند و این استان از قطب های تولید این داروها در کشور است.