به گزارش «نسیم»، عباس هاشمی افزود : تولید دو میلیون دستگاه بخاری کم مصرف و پربازده با رتبه انرژی C تا پایان سال 96 در قالب راه کارهای اقتصاد کم کربن منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش بینی و تمهیداتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد : با توجه به تصریح  قانون بودجه سال 93 به جهت استفاده بهینه از منابع انرژی کشور طرح ارتقاء و به روز رسانی رتبه انرژی بخاری های گازسوز دودکش دار به عنوان طرح مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی از ابتدای سال جاری مطرح شد.
هاشمی افزود :  با دستور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، کمیته راهبردی در این زمینه با مشارکت وزارت خانه مذکور و تولیدکنندگان عمده، سازمان ملی استاندارد و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت تشکیل شد.
وی تصریح کرد : موضوع ارتقای گرید انرژی در بخاریهای گازسوز با لحاظ نمودن شرایط اقلیمی، مباحث و استانداردهای ساختمان، فرهنگ و الگوی مصرف کنندگان و کیفیت تولیدات داخلی مورد بحث و بررسی های کارشناسی قرار گرفته و پیشنهادات اجرایی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و تولید محصولات با رتبه انرژی بالاتر ارائه می شود.
به گفته هاشمی اختصاص تسهیلاتی جهت تولید محصولات کم  مصرف و پربازده درقالب بیع متقابل نیز پیش بینی شده است .
وی یادآور شد : طرح ارتقا و بروز رسانی رتبه انرژی بخاریهای گاز سوز دود کش دار با ابلاغیه مهندس نعمت زاده در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد و بوسیله دفتر صنایع فلزی، برق و الکترونیک درقالب کمیته راهبردی پیگیری می شود .
مدیرکل صنایع فلزی، برق و الکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه افزود : در این زمینه مکاتبه  وهماهنگی لازم با سازمان ملی استاندارد ایران جهت بازنگری  ودر صورت نیاز  تدوین استاندارد متناسب با بخاری های جدید و همچنین سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ارتباط با بازنگری استاندارد رتبه انرژی بخاری های گاز سوز صورت پذیرفته است.
وی تصریح کرد : تاکنون کمیته هماهنگی و پیگیری طرح ارتقای گرید بخاریهای گازسوز ،  با هدف تعالی صنعت بخاری گازسوز از طریق ایجاد صرفه جویی در مصرف گاز و افزایش راندمان تولیدات داخلی جلسات مستمری را باحضور تولید کنندگان بخاری های گازسوز و شیرهای کنترل، سازمان ملی استاندارد، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، انجمن  صنایع لوازم خانگی ایران و کارشناسان دفتر صنایع فلزی، برق و الکترونیک  برگزار کرده است.
گفتنی است طبق اطلاعات ثبت شده بالغ بر190 واحد تولیدی درکشور با ظرفیت اسمی حدود 3.1 میلیون دستگاه وجود دارد و در سال گذشته حدود 1.3 میلیون دستگاه بخاری گازی درکشور تولید شده که عمدتاً دارای رتبه کمتر ازD بوده است.