وی، تاکید کرد: سیاستهای حمایتی دربخش تقاضا و خریدچندان موثر نبوده و زمانی که سیاست ها، درجهت حمایت از تولید حرکت کند، موفق خواهد بود.

فاطمی عقدا،با بیان اینکه دولت باید سیاست حمایتی خود را در قالب اعطای 70 درصد ارزش مسکن را درقالب تسهیلات  به سمت تولید روانه سازد، افزود: در غیراینصورت، تزریق نقدینگی، به عرصه خرید، تورم زا خواهد بود.

رئیس پیشین مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی، گفت: مادامی که وام تولید افزایش یافته و حمایت از انبوه ساز و صنعتی سازی در دستور کار قرار گیرد، می توان انتظار پایین آمدن و به تعادل رسیدن قیمت مسکن را داشت.

وی در بخش دیگری  ازاظهارات خود، توفیق در فعالیت صندوق های زمین و ساختمان  را منوط به جمع آوری سپرده های مردم و تزریق آن به سمت تولید برشمرد و اذعان داشت: اگر این صندوق ها با هدف  ارایه تسهیلات به خرید راه اندازی شده باشند، کمکی به بازار مسکن نمی کنند.

معاون سابق وزیر راه وشهرسازی، سیاست های حمایتی دولت را مبتنی برارایه تسهیلات به امر خرید دانست و گفت: راه برون رفت از رکود حاکم بر  بازار مسکن منوط به حمایت از تولید است.

فاطمی عقدا، با اشاره  کاهش 20 درصدی میزان ساخت وسازدر یکسال منتهی به سال 93 ، افزود: میزان تقاضای  موثرمسکن در کشور ،سالانه 800 هزار واحد بوده  که البته اوج تقاضای مسکن کشور هم سالهای اخیر و در پیش رو است.