به گزارش «نسیم»، تبیین بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی ایران از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
همچنین تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏‌های کشورمان در حوزه این صنعت برای جهانیان، یکی دیگر از محورهای برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ و معدن تهران است.
نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی از شش کشور خارجی از 27 تا 30 خرداد در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
در این نمایشگاه حدود 200 شرکت داخلی و خارجی در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآروری و صادرات ، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را به نمایش عموم خواهند گذاشت.
آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، چین، ترکیه ، کویت ، روسیه ، برزیل و هند کشورهایی هستند که شرکت ها و نمایندگی های آنها در ششمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (ایستک 2014) حضور خواهند داشت.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه تورهای بازدید از برخی معادن کشور و همچنین نشست‌های تخصصی و همایش‌های مرتبط در بخش‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، فروش و صادرات برگزار خواهد شد.
حدود 30 درصد فضای نمایشگاه به شرکت‌های فعال در زمینه ساخت ماشین آلات و ابزارآلات معدنی و فرآوری اختصاص دارد.
همچنین بیش از 50 درصد نمایشگاه را گروه معادن و کارخانه های فرآوری و حدود 20 درصد را مجموعه نشریات و شرکت‌های نمایشگاهی به خود اختصاص خواهند داد.
نایب رییس هیأت مدیره انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال، حضور کشورهای صاحب نام در صنعت سنگ پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود ، گفت: به دلیل اینکه در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم ، ضروری است در چارچوب سیاست‏های اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشیم.
رحمتی افزود : کشور ما با بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از 60 نوع ماده معدنی جزو ده کشور معدنی برتر دنیاست و بهترین فرصت را دارد در چارچوب این سیاست‏ها اقتصاد خود را از نفت محور بودن خارج و صنعت معدن و صنایع وابسته آن را جایگزین نفت کنیم.
همچنین بازدید هیئت‌های تجاری بیش از 10 کشور از جمله چین، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، عراق و ... از برنامه‌های این دوره نمایشگاه بین‌المللی سنگ و معدن تهران است.