به گزارش «نسیم»، ركن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه صنایع نفت و گاز در غرب کشور، با اشاره به شتاب بخشی به روند برداشت از میدان مشترک نفتی آذر گفت: برداشت عراق از این میدان مشترك در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد؛ از این رو برداشت از این میدان باید توسط شركت بهره برداری نفت و گاز غرب شتاب بگیرد.
 
به گزارش مهر، شرکت گازپروم روسیه پس از سال ها وقت کشی در طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر به جای امضای قرارداد با شرکت ملی نفت ایران با عراق قرارداد توسعه نیمه مشترک این مدیان نفتی (بدری) را امضا کردند.
 
ركن الدین جوادی همچنین در خصوص افزایش ظرفیت تولید گاز در غرب کشور، گفت: ظرفیت توسعه و تولید میدان گازی تنگ بیجار تا 3 برابر تولید فعلی وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: ظرفیت تولید روزانه هفت میلیون مترمكعبی گاز میدان تنگ بیجار، براساس مطالعات انجام شده، با توسعه این میدان به سه برابر افزایش و به 20 میلیون متر مكعب در روز می‌رسد.
 
به گفته این مقام مسئول با بررسی و مطالعات انجام شده از سوی مدیریت برنامه ریزی شركت ملی نفت ایران، می توان با برداشت 5 ساله از میدان گازی تنگ بیجار و رصد و مطالعه مجدد ظرفیت این میدان را توسعه و به بیش از 20 میلیون مترمكعب در روز برسانیم.
 
معاون وزیر نفت همچین بر ضرورت توسعه پالایشگاه گازی در منطقه میدان تنگ بیجار برای فرآورش گاز این میدان تاكید كرد.
 
این مقام مسئول همچنین به مذاكرات صادرات گاز ایران به عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به مذاكرات صادرات گاز به كشور عراق، توسعه میدان گازی تنگ بیجار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.