به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت کشور تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که ادبیات در کشور ما اصلاح شده و اعتدال و عدالت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت اقلیت افراطی و تندرو، گفت: آنها هیاهو می‌کنند ولی باید به نحوی رفتار شود به حرکت دولت آسیبی وارد نشود.

این مرجع تقلید به مسأله پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی اشاره کرد و ابراز داشت: پرداخت نقدی یارانه همانند باتلاق و گرداب است،‌ متأسفانه در گذشته کاری انجام شد و همه در قبال آن سکوت کردند و امروز باید همه برای خلاص شدن از این مشکل چاره اندیشی کنند و به تدریج باید یارانه افرادی که نیازی ندارند قطع شده و فقط به افراد نیازمند اختصاص یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به طرح‌های دولت در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح خیال مردم از بابت دارو و درمان راحت آسوده شود.

وی با اشاره به مذاکرات در عرصه بین‌المللی گفت: در بخش سیاست خارجی با مذاکرات صورت گرفته امیدهایی ایجاد شده است و اگر غربی‌ها سر لج نباشند می‌توان برای اختلافات راه حل پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم به مسأله استفاده از انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس فتوای رهبر انقلاب و مراجع تقلید استفاده از بمب اتم حرام است و ما این سخن را تغییر نمی‌دهیم و در این مسأله غربی‌ها یا وسواس زیاد دارند و یا بهانه جو هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند شمشیر دو دم است و باید جنبه‌های مثبت حفظ شده و جنبه‌های منفی آن به حداقل برسد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهر قم و اینکه در این شهر روزانه بیش از 20 جلد کتاب به چاپ می‌رسد اظهار کرد: ما نیز شبکه‌ای با عنوان ولایت راه‌اندازی کرده و در دفتر ما روزانه بیش از 30 هزار تماس تلفنی پاسخ داده می‌شود که باید زیرساخت‌های لازم را برای پاسخگویی به سئوالات مردم فراهم شود.