به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرضا نوبخت که ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید کتابخانه ملی در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد اقتصادی گفت: تهیه نقشه راه و ضوابط اجرایی سیاست‌های کلی به عهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور قرار گرفته است. با توجه به اینکه تهیه پیش‌نویس این سیاست‌ها از قبل مطرح بوده است این معاونت در جهت آماده کردن اجرای آن فعالیت‌های خودش را شروع کرده و در آینده نزدیک ضوابط اجرایی نقشه راه و اهداف این سیاست‌ها به مسئولان اجرایی ابلاغ می‌شود تا هر چه سریع‌تر شاهد اقتصادی پوینده و مصون از نسیرهای ناشی از تحریم باشیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اقتصاد بدون نفت چه برنامه‌ای دارید گفت: در کنار تهیه و تنظیم برنامه سال 93 که به عنوان بودجه 93 است، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی برنامه‌ای را برای شرایط بدوی تهیه کرده است.ضمن اینکه بسیار امیدوار هستیم بهترین وضعیت را برای ملت فراهم کنیم اما برنامه را برای شرایطی با توجه به مضیقه نفتی‌مان تهیه کرده‌ایم.

نوبخت افزود: اگر برنامه ما که بخش مهمی از آن مربوط به نفت می‌شود به هر دلیلی نتوانیم از آن استفاده کنیم باید از دیگر ظرفیت‌های داخلی‌مان استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه ما این است که بدون اتکا به نفت برای اداره کشور و حرمت برای اهداف توسعه حرکت کنیم.