به گزارش «نسیم»، شورای اصناف کشور به تمام صاحبان واحدهای صنفی سراسر کشور اعلام می‌کند، اخیرا طی گزارشات ارسالی به این شورا برخی افراد تحت عنوان بازرس اصناف به واحدهای صنفی مراجعه و از آنها وجهی را به عنوان جریمه نقدی دریافت می‌کنند، به همین منظور و جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، به اطلاع می‌رساند بازرسان اصناف یا بازرسان سایر سازمان‌های ذی‌ربط هیچ گونه مجوز یا قبضی برای دریافت جریمه نقدی از واحدهای صنفی در اختیار ندارند و هر واحد صنفی که با چنین موضوعی مواجه شد، مراتب را سریعا به مجامع و اتحادیه‌های صنفی، مدیریت بازرسی اصناف استان یا شهرستان و مراکز پلیس 110 اطلاع دهند تا با متخلفان احتمالی برخورد قانونی شود.
همچنین رؤسای مجامع و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور به صنوف تحت پوشش خود موارد مهم زیر را اطلاع‌رسانی نمایند.
1. بازرسان اصناف دارای کارت شناسایی بازرسی ؛ ممهور به مهرکمیسیون نظارت شهرستان بوده که بازرسان در زمان بازرسی باید به همراه داشته و در صورت درخواست صاحبان صنوف موظف به ارائه آن هستند.
2. همچنین هیچ کدام از بازرسان اصناف و بازرسان سایر دستگاههای ذیربط دارای مجوز و یا قبض یا شماره حساب برای دریافت جریمه نقدی از صنوف نمی باشند و اگر چنین مواردی از سوی بازرسی درخواست شود غیرقانونی است.
لذا صاحبان صنوف در صورت مراجعه با چنین درخواست هایی ، تحت عنوان جریمه تخلف و یا عدم ارائه کارت شناسایی بازرسی می توانند مراتب را به مجامع امور صنفی ، اتحادیه ها ، مدیریت بازرسی و همچنین مرکز 110 پلیس منعکس نمایند .