به گزارش «نود اقتصادی» میثم مهرپور، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: باتوجه به اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر در سطح کشور، منطقه و مسائل بین‌المللی رخ‌داده طبیعی است که شاهد افزایش نرخ ارز در کشور باشیم. روند نرخ ارز در یک سال گذشته نشان می‌دهد دولت و بانک مرکزی به‌عنوان سیاست‌گذار پولی کشور عملکرد مطلوب و خوبی داشته است. عموماً افزایش نرخ ارز با تقویت نظارت و ورود بانک مرکزی به بازار یا به عبارتی با دخالت مثبت در بازار مهار شده است.

وی افزود: با توجه‌ به اتفاقات داخلی، منطقه‌ای سیاسی و بین‌المللی افزایش ۱۰ -۱۵ درصدی نرخ ارز نشان دهنده مدیریت خوب بانک مرکزی است و تاکنون نرخ ارز حتی از سقف قیمتی آن در سال گذشته نیز پایین‌تر است و طی روزهای آینده این افزایش قیمت‌ها تعدیل شده و شاهد ثبات نسبی در نرخ ارز خواهیم بود.

 مهرپور بیان کرد: باتوجه‌به شرایط و اتفاقاتی که در عرصه‌های مختلف رخ می‌دهد بانک مرکزی یک برنامه یا ایده جدید را پیاده می‌کند و جلوی اتفاقاتی که باعث شوک و افزایش قیمت می‌شود را با سیاست‌ها، تصمیم‌ها و فعالیت‌های جدید خود می‌گیرد به عبارتی منفعل نیست. در حال حاضر انتشار گواهی سپرده خاص یکی از این اقدامات مؤثر خواهد بود.