در این شهر جاهای دیدنی شگفت‌انگیز و تفریحات متنوعی وجود دارد که قطعا سفر شما را خاطره‌انگیز می‌کند. در کنار این جاذبه‌های دیدنی، سالانه جاذبه‌های متفاوتی در شهر دبی برگزار می‌شوند و برای چند ماه فعال هستند. برای مثال یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر دبی، گلوبال ویلیج دبی یا دهکده جهانی دبی است. با خرید بلیط دبی به‌صورت اینترنتی، در زمان مناسبی در این پارک موضوعی حضور دارید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیش‌تری درباره دهکده جهانی دبی به دست آورید.

با دهکده جهانی دبی بیش‌تر آشنا شوید!

یکی از جاذبه‌های دیدنی در فضای باز شهر دبی، دهکده جهانی آن است. این دهکده برای اولین بار در سال 1977 برای آشنایی مردمان کشورهای مختلف با یکدیگر تاسیس شد. این روزها حدود 32 کشور جهان در این پارک شعبه دارند تا آثار باستانی، غذاها، آداب و رسوم و فرهنگ مردمان کشور خود را نمایش دهند.

هر یک از غرفه‌های دهکده جهانی دبی به یک کشور تعلق دارد و با توجه به معماری خاص آن کشور ساخته شده است. نورپردازی‌ها و معماری زیبای دکوراسیون هر غرفه، کمک می‌کند عکس‌هایی خاطره‌انگیز در سفر مهیج به گلوبال ویلیج دبی بگیرید. شاید تصور بازدید از مکان‌های دیدنی کشورهای مختلف در هر غرفه به همراه غذاها، فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور کمی خسته کننده به نظر برسد.

اجرای نمایش آتش بازی، بازی‌های محلی، صنایع‌دستی هر کشور، سفر با وسایل نقلیه مهیج در دل دهکده، رقص‌های سنتی و برنامه‌های زنده از تفریحات دیگر این پارک موضوعی هستند. پس اینجا یک جاذبه دیدنی معمولی نیست و شما سفری تفریحی و مهیج را تجربه می‌کنید.

سفری پر ماجرا در غرفه های دهکده جهانی دبی

تقریبا از تمام کشورهای جهان، غرفه‌ای در این دهکده جهانی وجود دارد. یعنی با ورود به این پارک موضوعی، حدود 27 غرفه را می‌بینید. این مکان، فضای خوبی برای سرگرمی تمامی سنین است. قطعا هم کودکان و هم بزرگسالان از گشت‌وگذار در دهکده جهانی دبی احساس خوبی دارند. آیا می‌خواهید پیش از بازدید، با غرفه‌های این جاذبه‌ دیدنی آشنا شوید؟

غرفه ایران

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی بیش‌تر ساختاری شبیه به ایران باستان دارد. در ورودی این غرفه، نقش‌ها و بناهایی از تخت جمشید را به رنگ طلایی می‌بینید. در سر در غرفه ایران، نمادهایی از شاهنشاهی ساسانیان و هخامنشیان در آن دوره‌ها به چشم می‌خورند. تمام این غرفه به‌صورت ترکیبی از معماری قدیم و جدید شامل کاشی‌کاری‌ها و آجرهای سفید و کرم ساخته شده است. آجیل، پسته و زعفران به‌عنوان مهم‌ترین صادرات ایران و فرش مرغوب ایرانی به‌عنوان مهم‌ترین صنایع دستی کشورمان در فروشگاه‌های گلوبال ویلیج دبی فروخته می‌شود.

غرفه امارات متحده عربی

با نزدیک شدن به این غرفه از همان دور تشخیص می‌دهید که متعلق به کشور امارات متحده عربی است. غرفه‌ای که با معماری خاص این کشور ساخته شده و بناهایی ستون مانند و برجک‌هایی دایره ای را در آن می‌بینید. شما می‌توانید عطریات و عودهای عربی، روغن‌های پرکاربرد، ظروف عربی، نقاشی‌های کوچک و چراغ‌های نفتی را از فروشگاه این غرفه به‌عنوان سوغات دبی بخرید.

غرفه ترکیه

دکورهای غرفه ترکیه درست مانند ساختمان‌های دوران عثمانی و سلجوقی در این کشور، ساخته شده است. خوراکی‌های مخصوص ترکیه مانند باقلوا، لباس‌های ترک، شیشه‌کاری و سرامیک‌های نقاشی شده به‌عنوان محبوب‌ترین کالاها در فروشگاه این غرفه به فروش می‌رسند. آیا می‌خواهید طعم بستنی‌های مخصوص ترکیه را امتحان کنید؟ پس حواستان باشد که فروشنده، بستنی را از دستتان کش نرود.

در این قسمت تعدادی از غرفه‌های دهکده جهانی دبی را معرفی کردیم. هر یک از غرفه‌ها با ویژگی‌های خاص آن کشور شناخته می‌شوند. اکنون برای رسیدن به این دهکده در زمان مناسب، باید فورا برای خرید بلیط دبی اقدام کنید. پروازهای ایران به دبی در سایت علی بابا با ایرلاین‌های متفاوتی به فروش می‌رسند که بعضی از آن‌ها جزء پرواز مستقیم و بعضی دیگر جزء پروازهای غیرمستقیم هستند.

اطلاعات بازدید دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در فضایی روباز راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند. به همین دلیل در ماه‌های گرم سال فعالیتی ندارد. یعنی این پارک موضوعی هر ساله از یکم ماه نوامبر تا هفتم آوریل معادل ماه آبان تا ماه فروردین در تقویم شمسی، فعالیت می‌کند. شما می‌توانید همه روزه و حتی در تعطیلات رسمی در طول این پنج ماه به دهکده جهانی دبی بروید. خرید بلیط ورودی گلوبال ویلیج دبی به‌صورت اینترنتی و در خود مجموعه به‌صورت حضوری امکان‌پذیر است.

  • ساعت بازدید در روزهای شنبه تا چهارشنبه: 15:30 بعدازظهر تا 12 شب

  • ساعت بازدید در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی: 15:30 بعدازظهر تا یک شب

از سفر دبی جا نمانید!

با جستجو درباره بهترین زمان سفر به دبی، متوجه حضور تعداد زیادی از گردشگران در ماه‌های نوامبر تا اوایل ماه آوریل می‌شوید. یعنی از فصل پاییز تا اوایل فصل بهار، جمعیت زیادی از مسافران به دبی می‌روند. با سفر در این فصل‌های سال از تخفیفات استثنائی برای خرید یا تفریحات دبی استفاده کنید و به فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف این شهر بروید.

دهکده جهانی دبی دقیقا در همین ماه‌ها برگزار می‌شود. آیا می‌خواهید در این پارک موضوعی حضور داشته باشید؟ پس باید در زمان‌های شلوغ دبی، به این شهر سفر کنید. برای شرکت به موقع در گلوبال ویلیج دبی و داشتن سفری بدون دغدغه و راحت، باید بلیط دبی را از ماه‌های قبل بخرید. برای خرید بلیط دبی و رزرو هتل‌های این شهر کافی است به سایت علی بابا مراجعه کنید.