جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث

مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث به صورت روزانه مورد محاسبه قرار می‌گیرد. یکی از بزرگترین دلایل این امر اجباری بودن بیمه و اهمیت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث است. جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث حذف یا بخشوده نمی‌شوند و در زمان خرید بیمه‌نامه باید این جرایم را پرداخت کرد. البته بیمه مرکزی همیشه طرفدار بیمه‌گزاران بوده است و در زمان‌های خاصی طرح بخشوگی جرایم دیرکرد را به منظور رفاه حال بیمه‌گزاران اعلام می‌کند.

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در سال 1402 از تاریخ 2 الی 18 شهریور و به مدت 17 روز به مرحله اجرا در آمده است. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد یک فرصت طلایی برای افرادی است که جریمه دیرکرد دارند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث و طرح بخشودگی با شما صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه محاسبه مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث

برای محاسبه جریمه روزانه بیمه شخص ثالث از تقسیم حق بیمه شخص ثالث پایه بدون در نظر گرفتن تخفیفات بیمه‌نامه بر روزهای سال استفاده می‌شود. لازم است بدانید علاوه بر قیمت پایه بیمه‌نامه موارد زیر نیز در تعیین مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث نیز موثر هستند:

  • ظرفیت بار
  • تعداد سیلندر
  • نوع خودرو
  • شرکت بیمه‌گر

در مورد محاسبه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث باید بدانید که این جریمه فقط برای یکسال و معادل با 365 روز محاسبه می‌شود. یعنی اگر جرایم شما بیش از 365 روز باشد، هنگام محاسبه و پرداخت جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث باید جریمه همان یک سال را پرداخت کنید. همچنین توجه داشته باشید که تخفیفات بیمه شخص ثالث در زمان محاسبه جرایم دیرکرد در نظر گرفته نمی‌شود.

 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب چه سازمانی واریز می‌شود؟

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز می‌شود. پس این جریمه تحت هیچ شرایطی خارج از طرح بخشودگی نادیده گرفته نمی‌شود. در صورتی که نماینده بیمه‌ای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را حذف یا در میزان آن تخفیف دهد، بر اساس قانون مرتکب جرم شده است و ممکن است هر دو طرف بیمه‌گزار و بیمه‌گر جریمه شوند.

 

تفاوت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث با جریمه خودرو چیست؟

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را باید برای نداشتن بیمه شخص ثالث پرداخت کنید. اما جرایم خودرو مربوط به تخلفات رانندگی و راننده است. البته لازم است بدانید که در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث، علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی، باید جریمه تخلف نداشتن بیمه را به پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پرداخت کنید.

 

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث یک فرصت طلایی برای دارندگان جریمه دیرکرد بیمه است. طرح بخشودگی جرایم از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و در زمان اعلام این طرح جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شوند. بیمه مرکزی هر سال به مناسبت‌های مختلفی فرصت خرید بیمه بدون پرداخت جریمه را در اختیار بیمه‌‌گزاران و مالکان وسیله نقلیه قرار می‌دهد. طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث امسال نیز به دلایل زیر اعلام شد:

  • تردد زائران اربعین در شهریور ماه
  • آغاز دور دوم سفرهای تابستانی
  • تشویق افراد به خرید بیمه شخص ثالث
  • هفته دولت
  • فشارهای اقتصادی وارده بر بیمه گزاران

 

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه در سال 1402

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1402 نیز از تاریخ 2 الی 18 شهریور به مرحله اجرا در آمده است. توجه داشته باشید که مدت زمان طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث یک بازه زمانی محدود و 17 روزه است. افراد دارای جریمه دیرکرد در زمان اجرای طرح بخشودگی با خرید بیمه شخص ثالث یکساله می‌توانند، از پرداخت جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خود معاف شوند.

 

خرید بیمه شخص ثالث یک ساله با بهترین مزایا و بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از بیمه دات کام و بخشودگی جرایم دیرکرد

همان‌طور که گفتیم تنها شرط برای شرکت در طرح بخشودگی جرایم دیرکرد و عدم پرداخت جرایم مربوطه، خرید بیمه شخص ثالث یک ساله است. اما چگونه یک بیمه شخص ثالث دارای مزایای عالی را انتخاب کنیم؟ برای خرید بهترین بیمه‌های شخص ثالث با مزایای عالی و کاربردی می‌توانید از سامانه بیمه دات کام استفاده کنید.

بیمه دات کام یک کارگزاری اینترنتی فروش بیمه است. بیمه‌گزاران می‌توانند با ورود به سامانه Bimeh.com و انتخاب بیمه شخص ثالث، مراحل خرید بیمه را در چند مرحله ساده انجام دهند. با خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام می‌توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون نیاز به چک و سفته
  • امکان ارسال رایگان بیمه‌نامه به آدرس دل‌خواه
  • مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث
  • پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته

 

بررسی عوامل موثر در مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث

مولفه‌های زیادی در مبلغ جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث تاثیرگذار هستند که مهم‌ترین آن‌ها قیمت پایه حق بیمه بدون در نظر گرفتن تخفیفات آن است. در این مقاله فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را با هم بررسی کردیم. همچنین در مورد طرح بخشودگی جرایم دیرکرد که از تاریخ 2 الی 18 شهریور در حال اجرا است و مزایای خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام نیز به شما اطلاعاتی دادیم. در صورتی که دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث هستید، فرصت طلایی بخشودگی را از دست ندهید و بیمه نامه خود را بدون پرداخت جریمه، تمدید کنید.