به گزارش «نود اقتصادی» روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، سید امیر برهانی نائینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان این مطلب در سیزدهمین اجلاس اتحادیه امان اظهار داشت :در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی میان ایران و عربستان و گسترش همکاری با کشورهای همسایه که از اولویت های دولت سیزدهم به شمار می آید، با امضای این تفاهم نامه مسیر تجارت فعالان اقتصادی مابین کشورهای عضواتحادیه امان هموار خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد : همکاری در زمینه های تخصصی بیمه اعتباری، تبادل اطلاعات و اعتبار سنجی خریداران، اجرایی نمودن قراردادهای صادراتی و طرحهای سرمایه گذاری، بیمه اتکایی و پیشگیری از بروز خسارت احتمالی و مشارکت در چارچوب اتحادیه امان برای حمایت از صادرات کشورمان  ازجمله اهداف برجسته  این تفاهم نامه است.

برهانی افزود:  با امضای این تفاهم نامه مقرر گردید عملیات اجرایی مفاد این سند طی دیدارهای آتی میان دو کشور در تهران و ریاض پیگیری شود.
 بر پایه این گزارش ، موسسه اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی (ICIEC) یک موسسه بیمه اعتباری است است که کشور های عربستان سعودی، مصر،ایران، کویت، امارات متحده عربی، قزاقستان، مغرب ، قطر و ترکیه از سهامداران عمده این موسسه هستند.