به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، حسین فرهید زاده در یک برنامه خبری، با تأکید بر ضرورت‌ اجرای مصوبه شورای رقابت درخصوص قیمت خودروهای مونتاژی، اظهار داشت:‌ خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان افزود: این مهم طی جلسه‌ای با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، نمایندگان سازمان حمایت و همچنین خودروسازان خصوصی به خودروسازها اعلام و تاکید شد در صورتی که از قیمت‌های مذکور سرپیچی کنند با برخورد تعزیری مواجه خواهند شد.

وی بیان‌داشت: در روزهای گذشته سایت‌های این خودروسازان رصد و پایش و در برخی موارد مشاهده شد هنوز قیمت‌های قبلی در سایت‌ها وجود دارد. در نهایت پس از مکاتبه با این شرکت‌ها و همچنین گفت‌وگوهای تلفنی، امروز جلسه اتمام حجت با آنها تشکیل شد.

فرهیدزاده گفت: در این مدت نسبت به جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم اقدام کردیم، همچنین در برخی موارد ابهاماتی وجود داشت که از شورای رقابت استعلام کردیم؛ به محض جمع آوری این ادله و همچنین دریافت جواب استعلامات، اقدامات تعزیراتی را بر اساس همان قیمت‌های اعلامی انجام خواهیم داد.

وی بیان داشت: مبنا و اساس، 100 درصد همان قیمت‌های شورای رقابت است و بر اساس همان شرکت‌های خودروساز باید تمکین و تبعیت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در پاسخ به پرونده تخلف ۱۴ هزار میلیارد تومانی ‌یکی از خودروسازان، اظهار داشت: این تخلف ۱۴ هزار میلیارد تومان نبود‌ بلکه‌ ۹۰۰ میلیارد تومان بود، خودروساز مذکور به رای صادره اعتراض ‌و تقاضای تجدیدنظر کرد،‌ در این زمینه مستنداتی نیز به شعبه رسیدگی کننده ارسال شد، ما نیز در حال بررسی موارد هستیم تا آنچه قرین عدالت است اجرایی شود.

وی گفت: مشتریان این خودروسازان، چنانچه مشکلی در زمینه قیمت‌های پرداختی خود داشته و قراردادهایشان قابل‌ رصد باشد، می‌توانند به سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استانی، مراجع حل اختلاف و کمیته‌های منطقه‌ای در این زمینه مراجعه کنند تا با بررسی موارد، احقاق حق انجام شود."