به گزارش «نود اقتصادی» شب گذشته ویدئویی با عنوان «به زودی مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم»  در پایگاه خبری «نود اقتصادی» منتشر شد که در طول ساعات گذشته بازخوردها و واکنش‌های متنوعی را در رسانه‌ها و فضای مجازی در پی داشته است. لازم است «نود اقتصادی» بعنوان رسانه منتشرکننده این ویدئو توضیحاتی را خدمت مخاطبان گرامی ارائه کند.

1. ویدئوی فوق تنها بخش بسیار کوچکی از یک نشست تخصصی و کارشناسی سه ساعت و نیمه و با حضور بیش از ۵ کارشناس مسائل اقتصادی و بودجه‌ای بوده است. به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی «نود اقتصادی» بالاجبار دقایق کوتاهی از این نشست را در یک ویدئو به محضر مخاطبان عرضه کرده است. اقدامی این چنین برای اولین بار صورت نگرفته است و یک شیوه رسانه‌ای مرسوم و رایج است.

2. زمان برگزاری نشست مذکور متعلق به روزهای اخیر نیست و این نشست کارشناسی حدود دو ماه قبل برگزار شده. همچنین ویدئوی «نود اقتصادی» نیز در همان روزها تهیه شده است.

3. موضوع نشستی که ویدئوی «نود اقتصادی» از آن تهیه شده است بررسی ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی است که با حضور چندین کارشناس اقتصادی مطرح برگزار شده و در این نشست راهکارهایی برای رفع مشکلات ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت بدهی صندوق‌ها مطرح شده است. گفتنی است آنطور که برخی رسانه‌های معاند و فرصت‌طلب در ساعات گذشته وانمود کردند در این نشست تخصصی از سمت هیچکدام از کارشناسان مطرح یا مسئولان دولتی اعلام نظری در خصوص موضوعات سیاسی یا امنیتی مانند تمامیت ارضی کشور یا فروش بخشی از خاک ایران عزیزمان مطرح نشده است.